[Callers] ADMIN: Informace o fungovani konference + anketa (fwd)

Tomas Machalik doug na square.cz
Čtvrtek Prosinec 2 07:43:40 CET 2004

---------- Forwarded message ----------
Date: Thu, 2 Dec 2004 07:42:52 +0100 (CET)
From: Tomas Machalik <doug na square.cz>
Subject: ADMIN: Informace o fungovani konference + anketa

Ahoj,

zhruba pred mesicem jsem psal o prechodu na jiny software pro spravu
konference. Myslim, ze vsechno funguje, jak ma - pokud mate pocit, ze tomu
tak neni, prosim, dejte mi vedet.

Zasadni zmenou je moznost kazdeho ucastnika nastavit si parametry pro svou
adresu podle svych predstav. K tomu slouzi webove rozhrani pristupne na
adrese http://regina.gin.cz/mailman/listinfo/callers - tam muzete take
prochazet archiv konference (starsi prispevky se tam snad casem objevi
take).

K nastaveni parametru potrebujete znat heslo, ktere je vytvoreno pri
prihlaseni a rozesila se kazdy mesic pro pripomenuti - takovy mail jste
zrejme dostali vcera nebo predevcirem. Pokud sve heslo neznate a mail vam
neprisel, dejte mi vedet. Pro webove rozhrani jsem jako jazyk povolil i
cestinu, takze snad tomu, co lze nastavit, budou rozumet vsichni (i kdyz
jazykova uroven prekladu bohuzel neni valna). Pro kazdou konferenci byva
nastaveno jine heslo, lze si vsak rucne nastavit stejne. Hesla slouzi jen
pro kontrolu vasi identity a prenaseji se v nesifrovane podobe,
nenastavujte si tedy hesla, ktera pouzivate i nekde jinde.

Rad bych pripomenul jeste pravidla a doporuceni pro prispivani do
konferenci:

* Piste prispevky pokud mozno bez hacku a carek - v kodovani ASCII. Otazka
diakritiky zrejme jeste dlouho nebude uspokojive vyresena a mnoho lidi ma
i dnes problemy se spravnym zobrazenim znaku s hacky a carkami.

* Neposilejte jine nez textove prilohy, neni-li to opravdu nutne. Obvykle
lze informace zkopirovat do tela zpravy a tu poslat jako prosty text.
Pokud prilohu poslat z nejakeho duvodu musite, mejte na pameti, ze
maximalni velikost prispevku, ktery konferenci muze projit, je priblizne
100 KB. Lepsim resenim je vystavit prislusny soubor na webu a do
konference poslat odkaz.

* Snazte se velikost svych jednotlivych prispevku udrzovat radove na
jednotkach KB - zejmena se snazte citovat pouze ty casti jinych prispevku,
na ktere primo reagujete. Znacna cast ucastniku konferenci musi postu
stahovat prostrednictvim komutovane linky - zbytecna data znamenaji ztratu
casu i vetsi vydaje.

* Mate-li tu moznost, nastavte si v postovnim programu, aby postu odesilal
jen ve formatu "pouze text" (plain-text), nikoliv ve formatu HTML ani v
obou zaroven.

* Komunikujte jako civilizovani lide a nepouzivejte vulgarni vyrazy ani
osobni invektivy.

* Lide se cilene prihlasuji do konferenci podle toho, jake prispevky
chteji prijimat. Je tedy naprosto zbytecne posilat totozne prispevky do
obou konferenci soucasne. Pred odeslanim prispevku zkontrolujte, zda je
jako cilova nastavena adresa konference, jejimuz zamereni obsah prispevku
odpovida.

Momentalne existuji tri verejne konference:

* square na square.cz - obecne diskuse tykajici se Square Dance, Round Dance
a vseho kolem. Je velmi vhodne prihlasit se soucasne i do konference
akce na square.cz.

* akce na square.cz - oznamovani informaci o tanecnich akcich. Veskere
diskuse jsou presmerovany do konference square na square.cz.

* callers na square.cz - diskuse callerske problematiky (konference je vsak
otevrena i tanecnikum-necallerum).

* V pripade problemu informujte spravce konference zaslanim zpravy na
adresu doug na square.cz.

Do konferenci mohou lide prispivat pouze z adres, ktere jsou prihlaseny, a
z adres, pro ktere je prispivani povoleno. Chcete-li svou adresu pridat do
nektereho z techto seznamu, dejte mi vedet.

Ackoli mnoho klubu ma na webu vlastni stranky, je problem s distribuci
flyeru v elektronicke verzi, protoze mnoho z nich neprojde konferenci
kvuli velikosti. Nabizim nasledujici reseni: zridim stranku, ze ktere bude
mozne stahovat flyery, ktere mi nekdo poslal. Je to pro vas zajimave?

Dalsi dotaz do plena se tyka informace o konferenci v predmetu zpravy - v
hranatych zavorkach je tam uveden nazev konference. Nekteri lide si to
velice pochvaluji, jinym to vadi. Prosim, dejte mi vedet, co preferujete
vy - nastavim system tak, aby vyhovoval vetsine.

Tuto zpravu posilam do vsech konferenci, je tedy mozne, ze ji obdrzite
vickrat. Za zpusobene problemy se omlouvam, jde o jednorazovou akci. diky
za pochopeni.

Mejte se hezky,
						Tomas "Doug" Machalik