[Callers] CSCTA seminar na Chiselu

Martin Podlaha pavouk na square.cz
Úterý Listopad 9 11:16:51 CET 2004

> Jo jo, to vim (a uspesne ignoruju).
> Mimochodem, smysl toho zakazu opravdu nechapu.
> Zduvodneni by me zajimalo.

Vis to je tak, jako kdyz ridic v aute sice vi, ze je zakazano jezdit v
protismeru, ale v te jemu zname ulici tak klidne jezdi, protoze "vi" ze tam
nikdo jiny stejne nejezdi, takze to jde. Ano, jde to az do chvile, nez
jednoho dne nahodou auto z protismeru prijede.

Moc abstraktni priklad? Dobre tak jinak. Je to stejne, jako kdyby jsi se
ptal, proc v Mainstreamu nejsou Diamondy, kdyz se tam daji vytvorit, lze s
nimi spusesne pracovat a tanecnici to zvladaji. Taky to jde (a jen pro tvoji
informaci, dost casto to delam). Ale ma-li mit rozdeleni do levelu nejaky
smysl, nemuzes mit vsechno hned v tom prvnim. Nemam ted na mysli, americke
potreby a pristup "at je to co nejjednodusi a umime to hned", ale vstupni
level by proste mel vyzadovat jen urcite mnozstvi znalosti.
A pozor, RIKAM znalosti, NERIKAM schopnosti tyto znalosti vyuzit. I
Mainstream tak jak je a co oficialne povoluje mi jako callerovi dava
dostatecne mnozstvi nastroju a prostredku, abych mohl pobavit tanecniky. A
to i tanecniky, kteri chteji tezke a narocne kombinace - a kteri na
zvladnuti takovych kombinaci maji schopnosti. Podminkou ovsem je, ze takovi
tanecnici musi prijit do ctverylky a ne jen rikat, ze to musi byt nuda a ze
na Plusu (Advanced, Challenge) by se bavili lepe.

Takze jeden duvod - vstupni level ma obsahovat jen takove a makove mnozstvi
informaci, jez musi tanecnik zvladnout.
Druhy duvod - at se nam to libi nebo ne, spousta SD figur je dana vice
tradici, tak jak byly uzivany v old times style (po nasem country tancich).
A tam proste courtesy turn standardne dela pan vlevo, dama vpravo. Jine
provedeni je tudiz presunuto do vyssiho levelu. A myslim ze od Plusu nahoru
uz jsou vsechny figury technicke, nikoliv tradicni, takze takova drobnost,
jako courtesy turn z jinych nez normalnich paru tam proste nedela problem.
Stejne jako napr. Extend z jine formace nez 1/4 Tag.

Martin "Pavouk" Podlaha
pavouk na square.cz