[Callers] Acey deucey (snad zaver?)

Malý Miloslav 12414 MalyM na e.dpp.cz
Čtvrtek Listopad 18 08:50:58 CET 2004

A tak mi to nedalo a preptal jsem se.
Nebyl to zadny odbornik, jen jedna tanecnice
Plusu. Nakreslil jsem ji vsechny diskutovane
pozice s vyjimkou dlouhe vlny. Zajimal me
jeji zpusob reseni, kdyz neni zatizena
odbornymi znalostmi, ale pritom patri mezi
ty, ktere jsou ochotny myslet.

Vysledek - z columnu, completed Double
pass thru a dalsich podobnych moznosti
pouzila pro koncove Concentric circulate.
Dle meho nazoru je to naprosto logicke
reseni, bez ohledu na to, ze to fakticky
spravne neni. Mimochodem z vlny all 8 circulate
je vlastne Concentric circulate. To jen poznamka
na okraj.

Rada calleru pouziva nevedomky Concentric concept
i na akcich bez nejakeho vysvetleni. Kdo si
pamatuje akci kdyz byl v Praze Barry Wonson,
jiste si vzpomene jak si naprosto nedelal tezkou
hlavu s tim, ze na Mainstramu zabrousil nejdrive
do A1, pote do A2 a nevedome(?) i do C1. Lidi to bavilo.

Dale jsem se preptal na circulate z dlouhe vlny.
Nejdrive split circulate, pote all 8 circulate.
V prvni variante z toho vyslo Lockit, v druhe
variante by udelal kazdy trade s tanecnikem z druhe
strany dlouhe vlny s tim, ze si zachovali od stredu
formace stejnou vzdalenost (pozici) jakou zaujimali
pred zacatkem figury.

Nakonec jsem si nechal Acey deucey z dlouhe vlny.
Tam jsou dve moznosti jak vnimat stred.
1) xxooooxx
2) xooxxoox
o = stredovy tanecnik

Z techto dvou variant oznacila prostredni tanecniky
podle varianty 1. Ptal jsem se proc. Odpovedi mi
bylo, ze ve vsech pozicich na Acey deucey jsou
prostredni tanecniky v jednom chuchvalci (docela
zajimavy postreh), takze by v teto pozici predpokladala
totez.

Je mi jasne, ze je to odpoved od jednoho cloveka.
Asi by stalo za to, aby se kazdy, koho probehla diskuze
zaujala, preptal tanecniku, jak by resili Acey deucey
z nakreslenych pozic a proc by je tak resili. Myslim,
ze by to nebylo od veci. Pro me osobne se tato diskuze
stala duvodem, proc to zacit u zkusenejsich tanecniku
pouzivat - neni to sice regulerni, ale to vem cert,
zkuseni tanecnici si s tim poradi bez problemu.

K pouzivani blbinek - myslim si, ze kdyz
jsou tanecnici vedeni k tomu, ze nad SD je nutno myslet,
nemely by jim takove blbinky delat v nejmensim problemy.
Zcela jiste neni na skodu, kdyz caller seznami sve tanecniky
se vsemi odlisnostmi, se kterymi se setkal. Nikdy tim
samozrejme nevycerpa veskere moznosti a jeho tanecnici se
mohou setkat i s necim dalsim. Ale kazdy tanecnik, ktery
zna vice odlisnosti je schopen si snaze domyslet i to, s cim
se jeste nesetkal. Pocet blbinek je samozrejme omezen samotnym
principem figury. Tedy pokud princip Acey deucey je takovy,
ze prostredni tanecnici delaji trade, koncovy circulate
a prostredni musi skoncit veprostred, koncovi na koncich,
je uplne putynka, jestli bude circulate pro koncove zameneno za
concentric circulate. To nehraje zadnou vyznamnou roli.
Aby me nekdo nevycetl, ze definice je jina, zduraznuji, ze
jsme napsal princip figury a mam na mysli princip figury.

Jsem presvedcen o tom, ze podobne volnejsi pojeti figur
a pouzivani ruznych "neregulernosti" u tanecniku vyrazne
zvysuje jejich tanecni schopnosti. Soudim tak z vlastni
zkusenosti, kdy jsem kdysi (rok 1990) ve ctverylce utrpel tezky
sok, kdyz caller pouzival Allemande left z pozice, kdy to spolu
museli delat chlap s chlapem a zenska s zenskou. Pouzival
to opakovane (tou dobou jsem byl clenem Caramelly, ktera
s SD zacala jako prvni a v te dobe to byla jedina skupina,
ktera rutinne tancovala Mainstream). Najednou jsem se setkal
s necim, co nemelo jit, odporovalo to tomu, co jsem znal.
A v Caramelle jsem se s tim nikdy nesetkal.
Tenkrat jsem z te ctverylky proste zdrhnul. Nasledne jsem
se zazral do definic a zjistil, ze to mozne neni. Ale caller
to chtel. Nakonec jsem zjistil, ze se jednalo o Arky Allemnade
left - v te dobe A2, dnes jiz naprosto vyrazeno.

Vysledek je ten, ze od te doby jsem plne zmenil svuj nahled
na definice (popisy) a tvrdim ze jde vse, co principu figury
neodporuje. Toto pojeti jsem zavedl v Lariatu a jsem presvedcen
o tom, ze si nikdo z Vas netroufne tvrdit, ze "vyrabim tanecni
zmetky".
Kdyby se mi tehdy nedostalo toho soku, pravdepodobne
bych nikdy neobjevil krasu SD, jeho hravost, variabilitu, nejspis
bych behem dvou ci tri let odesel unuden jednotvarnym Stupid dancingm
a hledal si neco mene nudneho.
Proto bych chtel jeste jednou apelovat - nebojte se tanecnikum
na klubu ukazat i ty blbinky a nebojte se je pouzivat. Samozrejme
vim, ze ne kazdy je schopen to vstrebat. Ale pokud by mi mel
z klubu zdrhnout schopny tanecnik proto, ze ho nudi omylane
kombinace, nebo tanecnik, ktery nezvlada, ja osobne bych radeji
zachoval toho schopneho. Uz jsme jich za ty roky odradili dost.

Mila