[Callers] Hvezdy?

Malý Miloslav 906322 MalyM na dpp.cz
Pondělí Listopad 14 10:08:50 CET 2005

> Ted je situace takova, ze koncova formace po provedeni hvezdy
> zavisi na
> nasledujici figure (a je tudiz na callerovi, aby si ohlidal
> korektnost a
> jednoznacnost napovedy). Klasickym prikladem budiz cast
> notoricky znameho
> singing-calloveho modulu:
>
> Heads Square Thru Four
> Make a Right-Hand Star with the Outsides
> Heads Star Left in the Middle
> All Right & Left Thru

Po pravde receno, tato kombinace se mi nezda
nikterak zvlastni - koncovi maji jednoznacne
par a vnitrni po dokonceni figury se natoci
tak, aby sla figura provadet - a opet tak trochu
pritom narazime na ono nepsane pravidlo, ktere
vlastne neexistuje, o moznosti natoceni se do
pozadovane formace. Tedy ta kombinace se mi zda
jednoznacna.

> [...]
> jsem treba kombinaci Heads Square Thru Four - Right-Hand Star
> Half Way -
> Veer Left, kterou jsem si tenkrat poznamenal mimo jine i
> proto, ze se na
> ni spousta americkych calleru tvarila jako na neco zcela
> normalniho. Ted
> jsem navic zjistil, ze je tato kombinace uvedena v nove definici
> CALLERLABu (ktera jiz byla schvalena, ale zatim nebyla
> publikovana) jako
> priklad pouziti. Krome toho nova definice vyslovne mluvi o tom, ze je
> koncova pozice po samotnem otoceni hvezdy urcena nasledujici figurou.

Tahle kombinace uz me nepripada tak zcela v poradku,
ale porad smer rotace a smer pohybu navede tanecniky
do toho Veer left celkem bez vahani.

v Kombinaci Heads square 4, Right hand star, Swing thru
(a nebo Do si do) bez dalsi doplnujici napovedy je ale
problem, kdo bude s kym zacinat pri tom Swing thru. Zadny pohyb
ani smer otaceni jim nenapovi. Zvlaste kdyz,
jak dal na C konferenci k dobru Petr Dusek, se pri kazdem toceni
hvezdy vytvareji vlny veprostred - takze klidne Swing thru
mohou provest jen ti vnitrni tanecnici, kteri se proste zastavi
ve vlne. Bez doplnujici napovedy neni jediny argument proti tomuto
pojeti. Ty zbyvajici tanecniky, kteri budou budou prostredni vlne
prekazet, lze proste odstrcit (ze by nove zvykove pravo?).

> Osobne jsem pred nejakou dobou dosel k zaveru, ze zejmena u figur
> pochazejicich z tradicniho tancovani (hvezdy, zatocky) bude
> zrejme stale
> velkou roli hrat "zvykove pravo", coz ve svem dusledku
> ponekud blokuje
> moznost zcela presneho definovani takovych figur. Vzhledem k tomu, ze
> takove kombinace jsou bezne i u nas, povazuji za nejlepsi
> cestu smirit se
> s timto stavem.
>
> Hezky vikend,
>
>  					Tomas "Doug" Machalik

Ano, zvykove pravo hraje a bude hrat velkou roli.
Mam ale spatny pocit z toho, ze si mozna vytvarime
vlastni zvykova prava odlisna od toho zbytku sveta.