[Callers] Pouziti figury Lead Right a dalsi

Malý Miloslav 906322 MalyM na dpp.cz
Pátek Leden 13 08:11:38 CET 2006

To jsem se musel vyjadrit tedy zatracene
spatne, kdyz to bylo tak moc nepochopeno.

Vychazim z toho, ze se sice zridka, ale
preci jenom cas od casu vyskytnou tanecnici,
kteri by se chteli SD naucit tancovat.
Jejich caller budto neexistuje, nebo je to
tanecnik, ktery se z nutnosti chopil mikrofonu
a nevi si s tim poradne rady. To se ostatne
stalo v nekolika klubech. Dost mi to
pripomina rok 1988 - 1989, s tim rozdilem,
ze neni to pocatecni nadseni. Lide, kteri meli
nejake slusnejsi znalosti v poslednich letech
z velke casti odesli. Tady je skupina
lidi, ktera neco umi, soucasne je zde propast
za kterou stoji ti, kteri se naucili figury
nejak provadet a nic vic. Vse, co je dal, neznaji
a ani nemaji tuseni, ze je neco vic. Ani dnes
naprosto samozrejma dostupnost internetu
prilis nepomuze - v soucasne dobe mnohde chybi
i uplne zakladni znalosti. A bez tech to proste
nejde.

Mozna jsem optimista, ale vychazim z toho, ze zajem
o jednotlive cinnosti se zviha a opadava celkem
pravidelne. Je docela mozne, ze se o country jako
takove zajem za nejakou dobu zase zvysi. Proc by
to v mensi mire nemohlo potkat i SD? Pokud by k tomu
doslo, nejake ty materialy by se pak docela hodily.

Neni to tak davno, co country tance jako takove
slo povazovat prakticky za odepsane. Za poslednich
cca 7 let se to zatracene zdvihlo a to i pres
momentalni dost velky nezajem o country jako
takove (ostatne je to asi mesic, co jsem se z
internetu dozvedel mnoho veci o "celkove skodlivosti
country"). Je docela mozne, ze za par let lidi zase
objevi country a s tim i SD, tak jako se tomu
uz jednou stalo a ze to ozije. Ze mezi nas (nebo po nas)
prijdou lide, kteri budou nejen schopni, ale i aktivni.
Z toho duvodu si myslim, ze by stalo za to, dat neco
dohromady, co by slouzilo jako voditko. To, co jsem
navrhoval, nema slouzit k tomu, aby calleri byli jednou
pro vzdy "svorni", ma to slouzit k tomu, aby si
tanecnici, pripadne novi zajemci o mikrofon prilis
nenabijeli hubu a meli aspon nejake voditko, jak to
vlastne obecne funguje (i kdyz s vyhradami). Proste
dat dohromady to, co jsme si museli v prubehu let
sami zjistovat, co uz ted vime. Ono je totiz i dost
dulezite zaznamenat nejen to, co uz zname, ale i jakych
"kopancu" jsme se dopousteli, proc jsme se jich dopousteli
(v cem byl problem) a jak to ve skutecnosti je.

Pyro asi pochopil nejvic, co jsem mel na mysli.

Miloslav Maly