[Callers] DO PA SO

Petr Dusek Petr.Dusek na unob.cz
Pondělí Leden 16 06:38:44 CET 2006

Jiri Pyrotechnik Fischer wrote:
> Cauky na Sachtaku jsem se casto setkal s nasledujicim- po provedeni ze
> static square half sashay face partner-
> DO PA SO with partner left full turn...
>
> Ja jsem s tim problem nemel protoze to na klubu bezne tancujem ale
> dokonce i nekteri tanecnici o kterych si myslim ze umi square vyssich
> levelu meli problemy, a to takovy, ze znacny, nebot nekteri chteli
> pokracovat s right hand lady...
>
> Zaslechl jsem i nazor zda by nebylo lepsi rici jen with partner half
> way, protoze tehdy je zcela jasny kdo je corner...

   Stat se tohle me, stanu se trtinou ve vetru se klatici - jinymi
slovy, at si se mnou dela kdo chce co chce, protoze vim, ze tahle figura
nic nemeni. Po tipu bych se zeptal callera, jak to myslel.

   Proc? Protoze v tehle pozici sice tusim spravne reseni, ale necekal
bych, ze presne tohle je to, co caller myslel: "circlovy" partner, se
kterym maji tanecnici figur zacinat, je totiz VZADU... Pokud bych tedy
predpokladal, ze ctverylka se prizpusobi memu reseni (nebo ji aspon me
reseni nerozhodi), udelal bych U turn back ke sve partnerce - a pak uz
je to trivialni. S RH Lady bych tedy nepokracoval, ale naopak zacinal.

   Predpokladam, ze caller mel ale na mysli neco jako Left Pull by,
Right Arm turn, Courtesy turn - a ptam se, proc by to tak melo byt?

   Po precteni definice se jenom smeju a predstavuju si, jak to nekdo
udela... Protoze nevim, kdo je mym partnerem ve vychozi pozici, budu
predpokladat, ze caller ma na mysli, ze mam zacit s clovekem proti me.
Otocim se s nim o 180 stupnu a vystartuju kupredu. Priblizne 1000
namornich mil vychodne od Noveho Zelandu se potkam s corner a snad i
zbytkem ctverylky a muzeme figuru dokoncit...Jednalo by se patrne o
nejdelsi figuru v dejinach Square dancingu.

 PD.