[Callers] re:

Petr Dusek Petr.Dusek na unob.cz
Středa Leden 25 16:43:06 CET 2006

Andris Vladimír wrote:
> Ahoj Petre,
> po vice nez tydnu jsem opet na mailu, timto se tedy omlouvam za pozdni
> odpoved. Byl jsem mimo nejen jako obvykle dusevne, ale zaroven i
> fyzicky. Takze zde je jeste jednou muj strucny nahled na diskutovanou
> figuru.

    V pohode - zpozdeni zpusobene jakymkoli duvodem nemam problem
pochopit :-)

> Pro priklad, je k videni a slyseni napr. Ladies RH Star, Dopaso a
> nepotkal jsem se s tim, ze by si  tanecnici nekdy nebyli jisti co
> delat,  byt je to vychozi formace, ktera s kruhem moc spolecneho nema.

    To skutecne nema. Je ale otazka, zda je takove pouziti legalni,
protoze tezko v teto formaci hovorit o tom, kdo je vlastne partner (pan
ma svou partnerku pred sebou).
    Lze ale predpokladat, ze caller pouzil onu benevolenci, ktera rika,
ze prvni (leva) otocka nemusi byt s partnerem, ale s urcenym tanecnikem.
Pak je tato kombinace zcela legalni.

> Vychazim tedy z toho, ze dopaso zacinam  s partnerem ( viz obecne
> pouzivana napoveda "partner left, corner  right ...." No a pri pouziti
> teto byt mozna zvracene logiky je jiz jen  maly krucek k lakavemu
> pokuseni pouzit jako vychozi formaci pary nikoli normalni, nybrz
> v halfsashay. Uznavam samozrejme, ze to neni nijak rozsirene pouziti,
> ale pri mem osobnimu nazoru na pouziti figury z moznosti, ktere skyta
> definice a mou chapany princip funkce figury je drive popisovane
> pouziti legalni.

    Bohuzel jsou situace, kdy je kazdemu zcela jasne, ze ma pouzit
nejakou "alternativni" definici (jako tvuj priklad s hvezdou), a jsou
pripady, kdy to jasne neni. K takovym pripadum patri napriklad situace,
kterou prevest na circle je dostatecne trivialni. Napriklad staticka
ctverylka ci formace od ni se jen nepatrne lisici.

> A jen jeste jeden zaverecny komentar. Nedovedu si predstavit, a ze
> jsem nad tim premyslel docela dlouho, ze jako tanecnika ve ctverylce
> na SS halfsashay couples by mne napadlo Dopaso zacit s opozit, tedy
> s tim kdo stoji naproti me. Je mozne ze by se mi v prvnim okamziku
> z hlavy ozyvalo preskakovani klecek doprovazene intenzivnim kourem,
> ale opravdu si nepripoustim sebemensi moznost vyrazit za ucelem tance
> ke svemu opozit.

    Ale ja vychazel ze situace, kterou popsal Pyrotechnik. Tedy ze
Static Square tanecnici provedou Half Sashay, Face Your Partner a maji
vystartovat na Do Paso. Proto jsem take psal, ze pripoustim variantu, ze
tim natocenim tanecniku proti sobe caller da najevo, s kym maji
tanecnici zacit.

    Stale ale trvam na nazoru, ze pokud by caller toto nerekl a ani
jinak neupresnil, meli by tanecnici zaujmout vychozi formaci (stejne
jako pri Circle Left/Right), a teprve z ni tancovat.