[Callers] Nový level

Martin Sladek caller na martinsladek.com
Sobota Srpen 4 19:01:33 CEST 2012


Zdravim,

Od A1 jsem se ucil callovat levely soucasne se studovanim levelu.
Vyhoda byla, ze mi to umoznilo promyslet a procvicovat figury i z
neobvyklych pozic. Do te doby neznamy level mi nevnucoval zazite
callerske postupy a promyslel jsem mene obvykle kombinace. Diky tomu
jsem nemel vetsi problem na parketu ani za mikrofonem.

Rozhodne je potreba pripravovat se bez tanecniku. Callovani zivym
tanecnikum neni pro kvalitniho callera nahodny pokus, ale prezentace
dukladne pripravenych choreografii a kombinaci. Kdyz se nepripravuje,
nepomuze mu ani seberozsahlejsi a zdlouhave tyrani tanecniku.

Pro zacatek je mozne si vytvorit ucelene sekvence a napsat si je. To
prinese tanecnikum kvalitni choreografie a callerovi jistotu.



Pridavam nekolik pravidel, ktera sice vypadaji samozrejme, ale casto
vidam pravy opak:

* Pamatovat si figury levelu - Byt schopen si vybavit drtivou vetsinu
(aspon 90%) figur daneho levelu. (Jak chces callovat neco, na co si
ani nevzpomenes?)

* Kvalitne se pripravit - I callovani mene zkusenym nebo zacinajicim
tanecnikum vyzaduje dukladnou pripravu. Mnozi spolehaji v opak. ("To
jsou zacatecnici, na to se pripravovat nemusim")

* Procvicovat bez tanecniku - Za mikrofon chodit az po dukladne
priprave. To zvysi duveru tanecniku i sebeduveru callera.

* Znat choreografie figur - Naucit se u figur body flow, navaznost,
ruzne vychozi a koncove formace, definice, mozne modifikace.

* Nanecisto callovat levelove sekvence - co nejvice figur daneho
levelu (85% a vice, vetsina levelu umoznuje pohodlne 100% levelove
sekvence).

* Pruznost - Pripravit se pro zacatecniky i velmi pokrocile tanecniky.
Callovani prilis jednoduchych nebo prilis slozitych kombinaci muze
zpusobit u tanecniku frustraci (u me uz ne, jsem zvykly).



Z pocatku to jde ztuha, ale procvicovani nanecisto umoznuje veci,
ktere v zivem callovani temer nelze: zastavit se, promyslet formaci,
vracet se, zkouset vice variant, vymyslet neobvykle kombinace, zkouset
ruzne modifikace (turn the star 1/2, ladies start, do center part of,
...).

S pozdravem
Martin Sladek



2012/7/5 David Tesar <davidt at ucw.cz>:
> Ahoj, tak to vypadá, že se podělím jako první.
>
>
>> Mám prázdninové téma. Jak to děláte, když začínáte callerovat nový level?
>> Jak dlouho před tím ho tančíte, co všechno nastudujete dopředu?
>
>
> U mě to bylo různé. Až do C1 jsem začínal hodně na divoko, asi jako každý v
> Čechách. Prostě jsem plácal figury a vystihnout ducha levelu se mi nedařilo.
> Až později jsem zjistil, že si musím udělat jasno v tom, jaké jsou pro daný
> level typické formace a koncepty, jak je používat a přecházet mezi nimi, a v
> neposlední řadě, že se musím naučit, jak která figura funguje.
>
> Když tuhle teorii všechnu absorbuju, je potřeba cvičit, cvičit a cvičit. A s
> tím souvisí tvá druhá otázka:
>
>
>> Kde a na kom to zkoušíte?
>
> Když jsem měl (chtěl) začít callerovat C3A, kladl jsem si tu samou otázku.
> Jak získám praxi v zemi, kde žádná C3A čtverylka není? Pravda je taková, že
> žádný caller se neproniknul do žádného céčkového levelu s živými lidmi. Je
> potřeba pracovat doma. Mě osobně se osvědčila napsat si v krátkém časovém
> úseku (např. 3-4 dny) sto sekvencí. Ze začátku sice nestály za nic, ale cíl
> nebyl mít sto úžasných sekvencí, ale vybavovat si rychle prostředky toho
> kterého levelu. Když jsem prošel touto fází, tak jsem se pustil do druhé
> stovky, která už byla o choreografii.
>
> Mimochodem, podtrhuju ten krátký časový úsek. Když jsem začínal s C3B, tak
> jsem těch prvních 100 sekvencí roztáhnul asi do měsíce a nemělo to vůbec
> žádný efekt, musel jsem začít od nuly.
>
> David
> _______________________________________________
> Callers mailing list
> Callers at square.cz
> http://trubka.network.cz/mailman/listinfo/callers



Další informace o konferenci Callers