[Callers] Nový level

David Tesar davidt na ucw.cz
Čtvrtek Červenec 5 19:38:14 CEST 2012

Ahoj, tak to vypadá, že se podělím jako první.

> Mám prázdninové téma. Jak to děláte, když začínáte callerovat nový level?
> Jak dlouho před tím ho tančíte, co všechno nastudujete dopředu?

U mě to bylo různé. Až do C1 jsem začínal hodně na divoko, asi jako
každý v Čechách. Prostě jsem plácal figury a vystihnout ducha levelu se
mi nedařilo. Až později jsem zjistil, že si musím udělat jasno v tom,
jaké jsou pro daný level typické formace a koncepty, jak je používat a
přecházet mezi nimi, a v neposlední řadě, že se musím naučit, jak která
figura funguje.

Když tuhle teorii všechnu absorbuju, je potřeba cvičit, cvičit a cvičit.
A s tím souvisí tvá druhá otázka:

 > Kde a na kom to zkoušíte?

Když jsem měl (chtěl) začít callerovat C3A, kladl jsem si tu samou
otázku. Jak získám praxi v zemi, kde žádná C3A čtverylka není? Pravda je
taková, že žádný caller se neproniknul do žádného céčkového levelu s
živými lidmi. Je potřeba pracovat doma. Mě osobně se osvědčila napsat si
v krátkém časovém úseku (např. 3-4 dny) sto sekvencí. Ze začátku sice
nestály za nic, ale cíl nebyl mít sto úžasných sekvencí, ale vybavovat
si rychle prostředky toho kterého levelu. Když jsem prošel touto fází,
tak jsem se pustil do druhé stovky, která už byla o choreografii.

Mimochodem, podtrhuju ten krátký časový úsek. Když jsem začínal s C3B,
tak jsem těch prvních 100 sekvencí roztáhnul asi do měsíce a nemělo to
vůbec žádný efekt, musel jsem začít od nuly.

David