[Callers] Vyšší na nižšim

Petr Dusek petr na dusek.info
Neděle Listopad 10 10:10:13 CET 2013

David Dvorak wrote:

> Mám pro nás menší anketku. Včera jsem na MS/+ večeru využil trochu
> Strech Concept z C1 aniž bych samozřejmě o jakémkoliv strech mluvil.
> Co vy si myslíte o takovém "zneužití" konceptů, myšlenek, etc.
> z vyšších levelů v nižších? Máte nějaké nápady, o které se můžete
> podělit?

    Podle meho nazoru je to casto nelegalni, ale plne pouzitelne.
Opakovana osobni zkusenost mi rika, ze lidi casto oceni neco, co
povazuji za neotrely napad. Jenom je nutne jim to podat tak, aby tomu
rozumeli.
    Sam jsem nekolikrat MS tanecnikum predhodil sekvenci skladajici se z
nekolika "couples" figur (couples circulate, trade, hinge - proste to,
co znaji) zakoncenou "couples swing thru", pripadne jeste par dalsich
figur (couples hinge, outfacing couple run around infacing couple, pri
vhodnem rozestaveni nasledovane couples star thru) - s jedinou vyjimkou,
kdy jsem narazil na puristu, ktery to odmitl zatancovat (a zkazil tak
zabavu vsem) vzdy bylo vysledkem nadseni lidi, ze narazili na zajimavou vec.
    Po kratkem vysvetleni si radi zatancuji i dalsi koncepty. Na
Convention 2006 jsem v rychlosti prosel krome As Couples i Tandem a
Concentric - taky si nepamatuju, ze by se nekdo zlobil.
    Paralelni vlny, panove koukaji ven: boys trade, ladies pass thru.
Jo, je to trochu nakrivo. Vubec s diagonalnima pohybama se da uzit
spousta srandy.
    Zkusenejsi tanecnici schopni drzet presnejsi formace zvladnou i vic.
    Outfacing lines BGBG - "Boys Cross Fold, ale udelejte to presne" -
ted se podivejte, koho mate presne vedle sebe (a podejte si vnirni ruce)
a koho mate primo pred sebou (a podejte si volne ruce). "Jeeee, to jsou
skverecky!!" zaznelo ze ctverylky. Jiste. A ted v tom skverecku udelejte
Pass thru a Partner Trade. A neco tezsiho: Square thru. To uz chce
nechat chvilku casu, aby se zorientovali. Slovo "block" nepadlo.
    "Vidite toho tanecnika pred sebou, co tam neni? Ne? To nevadi. Tak s
nim udelejte ..."
    Pripadne rozcallerovat figuru z vyssiho levelu jako "modul" - dlouhe
figury se nabizeji samy.

  PD.