[Callers] Nejasnosti v provádění figur

Miloslav Malý mm na chello.cz
Středa Červenec 16 22:26:07 CEST 2014

Díky za odpověď. K tomu centers couples run - je to situace, do které
se mohou dostat tanečníci i na programu Basic - Plus. Tam nápověda As
couples centers Run úplně odpadá, protože ji tanečníci ještě neznají.
As couples concept je až od A1. Nejvhodnější nápověda pro tuto situaci
na těchto programech?

Jinak opravdu jsem chtěl názor na to, co se má správně udělat, ne co se
reálně dělá, protože to je občas docela velký rozdíl.

Miloslav Malý

-----Original Message-----
From: callers-bounces na square.cz [mailto:callers-bounces na square.cz] On Behalf
Of David Tesar
Sent: Wednesday, July 16, 2014 9:39 PM
To: callers na square.cz
Subject: Re: [Callers] Nejasnosti v provádění figur

> Výchozí pozice tidal two faced lines (dlouhá dvouksichtovka).
> Co se má udělat když caller použije: Centers couples run?

OK, otázka zní "co se má udělat", nikoliv "co lidi udělají", toho se
budu při své odpovědi držet. Udělat by se nemělo vůbec nic, protože ten
povel je prostě špatně. V Tidal formaci slovo "centers" znamená centers
na každé straně (ti čtyři úplně uprostřed jsou center 4). V uvedeném
případě jsou centers v minivlně, takže cokoliv dalšího je bezpředmětné.
(a to už nemluvím o použítí slova "couples" místo "as couples")

Abych to nezabalil tak striktně, tak okomentuju i další případy, které
by mohly zaznít.

a) As Couples Centers Run - toto je správné použití. Všimněte si pořadí
"As Couples" a "Centers". Na pořadí ZÁLEŽÍ (protože se jedná o nested
concepts). Způsob provedení je ten, že prostřední pár udělá Run kolem
celého vnějšího páru. Tedy to, co běžně zaznívá na A1 všude na světě.

b) Centers As Couples Run - nesmysl

c) Center 4 As Couples Run - tento způsob nápovědy já osobně řadím do
šuplíku ambiguous. Čistě technicky by provedení mělo být takové, které
Míla popsal pod bodem Názor 1. Jsem celkem známý tím, že používám méně
obvyklé formace složené ze tří nebo šesti tanečníků, a tuto kombinaci
(nikoliv povel) používám celkem často, vždy ale řeknu "only Center 4
work As Couples, and Run Right around one dancer".

> Druhá situace:
> Výchozí pozice vznikne, když se ze základní čtverylky
> udělá Boys run - vzniknou čtyři samostatné minivlny, které se
> nedrží v Alamo style. Caller použije v této situaci Swing thru.

Odpověď na otázku "co se má udělat" opět zní, že vůbec nic, protože je
to nesmysl. Tanečníci s přimhouřením oka stojí ve Phantom Waves (C3B),
doopravdy ale stojí v Interlocked Phantom Waves (C4), rozhodně ale ne v
Alamu.

V reálu si myslím, že by nastaly tyto situace:

C4 čtverylka: koukla by se na callera s výrazem "ty už jsi dneska něco pil?"

C3B čtverylka: zeptala by se callera, jestli myslí Phantom Waves Swing Thru.

C1 - C3A čtverylka: zeptala by se callera, jestli myslí Phantom Swing
Thru. Toto je další správné a možné použití, ale je potřeba ho napovědět
správně, tedy "Phantom Swing Thru".

B - A2: asi se chytnou do Alama, udělají Swing Thru, načež znalému
callerovi spadne kámen ze srdce, že není za debila, a neznalý si myslí,
že udělali přesně to, co chtěl.

David