[Callers] Koukněte na aparaturu

David Dvorak dada.dvorak na icloud.com
Pondělí Duben 19 15:19:26 CEST 2021

Ahoj kolegové vystupující v záloze ;-)

Dnes jsem se pustil do kontroly svojí aparatury na callerování. Asi neobjevím nový světadíl, když připomenu nám všem, že o aparaturu je potřeba se postarat když ji zrovna dlouhodobě nepoužíváte. Stejně jako jiné elektronice nesvědčí, když není dlouho používaná. Zapojil jsem Hiltona k reproduktorům (a pokud máte gramofon, tak roztočte talíře) a do mikrofonu zapěl pár singing callů. Mikrofon se dá rozebrat a vyčistit ten molitan vevnitř a mřížku. Já tu mřížku léta šmudlám zubní pastou a ještě stále nemá kaz :-) Hilton si zavrní, reproduktorům se prohýbají membrány a potenciometry se protočí. Zkuste je párkrát otočit všechny. Pokud se ozývá praskání je lepší než letitý kontaktol lihobenzín z lékárny. Tolik nesmrdí a nelepí a rychle vypaří a neměl by na starších přístrojích napáchat tolik neplechy.
Nezapomínejte na akumulátory. Pokud je necháte dlouhodobě vybité, náhle se s vámi rozloučí. Akumulátory by se měly skladovat ve stavu zhruba 80% nabití. Když vám pak přestane mluvit bezdrátový mikrofon po 10 minutách, bude to nepříjemné překvapení. O tom, že by bylo fajn lehce navlhčeným hadříkem otřít prach z vaší zvukové sestavy snad ani nemá cenu se rozepisovat.

Přeju nám vše, ať už se brzy opět vrátíme na taneční parket a především hodně zdraví

David Dvořák