<html><body>Jako tanecnik jsem se s tim nesetkal.<br>Pri vyuce ve svych klubech obvykle rozebiram vsechny moznosti a casto zminuji, ze spread z rad teoreticky popsane je, ale ja to nepouzivam, protoze neni jasne, jestli to ma byt half sashay nebo reverse half sashay.<br><br>Jirka<br><br><br>Dňa Thu, 25 Aug 2016 18:52:44 +0200 (CEST)<br> Tomas Machalik <doug@square.cz> napísal:<br>> Ahoj,<br>> <br>> díky za podnětný rozbor, Medvěde :-=)<br>> <br>> Rád bych se v této souvislosti zeptal, zda jste se někdo někdy někde <br>>setkali s tím, že by figura před akcí "and Spread" končila v řadách <br>>(One-Faced či Two-Faced) - já si z vlastní taneční zkušenosti nic <br>>takového nevybavuji. Anglická verze definice navíc vyznívá tak, že by <br>>v tomto případě měli být tanečníci navedeni pohybem po předchozí <br>>figuře, což si lze v zásadě přeložit tak, že předchozí figura musí <br>>jednomu z tanečníků v 
 páru (polovině řady) dávat dopředný impuls, <br>>zatímco druhému ne. Několik takových figur samozřejmě existuje (třeba <br>>Bend the Line), ale nemyslím si, že by navazující figura "and Spread" <br>>byla nějak zvlášť pohodlná, jelikož tanečníci tuto akci provádějí <br>>jako úkrok, což z páru znamená kolizi (z mini-vlny to tak hrozné <br>>není, protože v praxi tanečníci nestojí vedle sebe, ale mírně mimo <br>>osu, takže akce "sashay nose-to-nose" nepředstavuje problém ani při <br>>provádění úkrokem do strany).<br>> <br>>                                             Doug<br>> <br>> On Thu, 25 Aug 2016, dada.dvorak@icloud.com wrote:<br>> <br>>> <br>>> Ahoj kolegové<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> Po dnešním plusovém workshopu jsem se trochu ponořil do figury <br>>>(Anything)<br>>> and Spread? Třeba to pro někoho bude pomoc nebo inspirace<br>>> <br>>>  <br>>> <br>&
 gt;> Jak se připravujete na novou sezónu? Úvaly i CF se už třesou <br>>>očekáváním ?<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> Los Medvědos<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> (Anything) and Spread<br>>> <br>>> Počáteční formace: různá. Časování: 2<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> Tento povel lze použít třemi různými způsoby:<br>>> <br>>> 1) Pokud jsou pro SPREAD určeni jen někteří tanečníci (např.: ze <br>>>statické<br>>> čtverylky, Heads Star Thru & Spread), rozestoupí se od sebe a stanou <br>>>se z<br>>> nich ends, mezitím neaktivní tanečníci postoupí vpřed mezi ně.<br>>> <br>>> To znamená, že je vyřešena problematika konečného postavení, která <br>>>bývala<br>>> nepřehledná, neboť umožňovala dvojí výklad. Tedy výsledkem zmíněné <br>>>kombinace<br>>> není "O" form
 ace, ale řada. Pokud by ovšem sides byli v páru, který <br>>>kouká<br>>> ven, výsledkem by byla formace "O", protože není splněna podmínka <br>>>pro postup<br>>> "vpřed". Stejně tak, pokud by vedlejší na sebe koukali (např. po <br>>>Trade and<br>>> Roll). Otázka je nad výslednou formací, pokud by sides v tomto <br>>>případě byli<br>>> v mini vlně. Já bych hlasoval za line of three a samotného tanečníka <br>>>na<br>>> vedlejší pozici, který kouká ven ze čtverylky.<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> 2) Pokud (Anything) povel končí v řadách nebo vlnách (např.: Follow <br>>>Your<br>>> Neighbor), prostřední očekávají, že při pohybu SPREAD se pohybem do <br>>>strany<br>>> stanou novými koncovými tanečníky, zatímco původní koncoví <br>>>očekávají, že se<br>>> pomocí SPREAD dostanou na nejbližší středovou pozici.<b
 r>>> <br>>> Přistoupíme-li na tuto definici, pak se musíme zabývat tzv. "general <br>>>line",<br>>> což jsou vlastně řady jakéhokoliv tvaru (v extrémním případě tedy i <br>>>vlna,<br>>> byť je to sporné). Z pozice inverted lines je aplikace definice <br>>>běžná a<br>>> stejná jako u oceánských vln (tzv. "slide nose-to-nose"). V případě <br>>>aplikace<br>>> definice pro řadu "line of four" nebo "3 and 1 line" by provedení <br>>>pro ty,<br>>> kde středoví i koncoví koukají stejným směrem, odpovídalo <br>>>modifikovanému<br>>> Half Sashay (což odpovídá i zmíněnému slide nose-to-nose, které je <br>>>namnoze<br>>> chápáno jako rozšíření skupiny figur half sashay). Při využití <br>>>předchozího<br>>> bodu definice, bych očekával, že v tomto případě budou středoví ti, <br>>>kteří<br>>> jdou před koncovými sm
 rem od středu formace.<br>>> <br>>>  <br>>> <br>>> 3) Pokud (Anything) povel končí v tandem couples (párech za sebou - <br>>>např.:<br>>> Wheel & Deal z pozice line of four, tj. z řad), vedoucí tanečníci <br>>>jdou do<br>>> strany od sebe, mezitím tanečníci v závěsu (trailing) udělají krok <br>>>mezi ně.<br>>> <br>>> Opět spíše otázka pro challenge levely: pokud by povel byl z <br>>>infacing lines,<br>>> tanečníci skončí v pozici finished double pass thru. Pak důsledné <br>>>provedení<br>>> definice znamená, že mezi výslednými řadami jsou dvě řady <br>>>fantomových<br>>> tanečníků. Tady se spíše hodí pravidlo o "dýchání čtverylky" (viz. <br>>>David<br>>> Tesař www.dalente.cz/cs/ruzne/sd-publikace/78-squarebreathing)  a <br>>>tanečníci<br>>> utvoří kompaktní formaci "lines back-to-back".<br>&gt
 ;> <br>>>  <br>>> <br>>> Provedení: Všichni tanečníci přizpůsobí držení rukou a provedení <br>>>formaci,<br>>> která je výsledkem povelu (např.: ocean wave provedení po povelu <br>>>"Follow<br>>> Your Neighbor and Spread).<br></doug@square.cz></body></html>