[Square] definice B ?

Tomas Machalik doug na square.cz
Sobota Říjen 23 13:31:35 CEST 2004

> Cauky lidi,
> pri vykladu definic jsem narazil ( vychazim z Frantiskovy prirucky ) na
> nejasnost u figury star
> v definici totiz neni uvedena koncova pozice po hvezde.
> Uvedu priklad: double pass thru position centers right hand star....jaka ma
> byt koncova pozice ?
> Z definice kterou mam mi vyplyva ze po teto figure v prikladu je legalni
> dosido with outsides stejne jako do-si-do...coz by vzhledem k tomu ze
> aktivovani jsou centers meli delat pouze tito.
> existuje nekde presnejsi definice?
>
> diky Pyrotechnik

Ahoj,

presnejsi definice snad casem bude schvalena a potvrzena. Ted je situace
takova, ze koncova formace po provedeni hvezdy zavisi na nasledujici
figure (a je tudiz na callerovi, aby si ohlidal korektnost a jednoznacnost
napovedy). Klasickym prikladem budiz cast notoricky znameho
singing-calloveho modulu:

Heads Square Thru Four
Make a Right-Hand Star with the Outsides
Heads Star Left in the Middle
All Right & Left Thru

Po provedeni prvni hvezdy (za pravou ruku, vsichni) zustanou puvodni Heads
zady ke stredu hvezdy, zatimco puvodni Sides se otoci celem ke stredu
hvezdy (a zustanou, jak zacinali). Po provedeni druhe hvezdy (za levou
ruku, uprostred) zustanou vsichni, kdo ji provadeli (puvodni Heads) zady k
jejimu stredu.

Ve Square Dance je (pro nekoho bohuzel, pro nekoho bohudik) situaci, ktere
nelze presne popsat matematickymi pravidly, docela hodne - vyplyva to mimo
jine i z jeho vyvoje az do doby, kdy byly definice figur standardizovany.
(Mimochodem, puvodne treba Dosado a Dosido byly dve zcela rozdilne figury
:-=)))

						Tomas "Doug" Machalik