[Square] Convention 2005

Malý Miloslav 12414 MalyM na dpp.cz
Pondělí Duben 18 10:32:32 CEST 2005

Den pred Convention jsem proklinal zivot,
ze se potahnu do takoveho Zapadakova a naprosto
se mi nikam nechtelo.
Den po Convention si rikam, ze jsem zatracene
rad, ze jsem se zucastnil a to i presto, ze jsem
si v sobotu zvrtnul kotnik a celou akci jsem v podstate
jenom procumel.

Kdyz jsem v posledni dobe slysel neco o Convention,
bylo to zpravidla ve smyslu: to bude blba akce, od toho
davam ruce pryc, to me vubec nezajima a dalsi podobne slinty.
Mel jsem mnohdy chut za tyhle kecy kazdeho poslat do mist,
kde se nohy spojuji v trup (zezadu) - dnes lituji toho, ze jsem
tak opravdu neucinil, protoze to bylo naprosto obycejne
poskozovani aktivity lidi, kteri se o neco snazili.
Takze nezbyva nic jineho nez konstatovat, ze ta akce
se POVEDLA.

Je pravdou, ze se vyskytly problemy s organizaci,
je pravdou, ze leccos by se dalo udelat jinak. Ale
opravdu na tom tak moc zalezi? Neni snad mnohem dulezitejsi,
ze se ta akce povedla? A jestli obcas nekde neco vazlo,
co na tom? Zda se mi, ze jsme se dostali do situace, kdy
se vyzivame v tom, ze na vsem vidime hnidy. Konstruktivni
kritika je zapotrebi vzdy, kritika pro samotnou kritiku
je ale naprosto k nicemu.

Letosni Convention bylo rozsirene o dalsi tanecni
styly - Line dance, Country. Byla na to vyhrazena
jedna hala. Tedy doslo k realizaci toho, o cem jsem
do teto konference jiz nekolikrat v prubehu poslednich let
napsal a o cem jsem s mnohymi diskutoval. Uz na Convention
v Jablonci byl pokus neco podobneho uskutecnit, tam to
ovsem vzhledem k velke vzdalenosti hal vyznelo spise jako dve
ruzne akce. Tento vikend to ale bylo jinak - haly byly
od sebe vzdalene jen v desitkach metru. Takze diky
Frantiskovi Vlckovi, ktery byl ochoten se do toho pustit
a Hance Malcove, ktera si to vzala na starost a premenila
myslenku na skutecnost se po dlouhe dobe setkaly dva
od sebe zbytecne separovane svety. Sam za sebe rikam -
konecne k tomu doslo a doufam, ze to nebude jen vykrik do tmy.

Jen tak mimochodem bych chtel pripomenout, ze prvni roky
Square dance v nasich koncinach (vcetne jeho obrovskeho
rozmachu) se nesly pod taktovkou countryovych tanecnich
skupin, ktere budto na Square dance uplne presly, nebo se
od nich oddelily nove kluby delajici Square dance. Takze
to znovupropojeni by nebylo nic jineho, nez jakesi vraceni se
ke korenum naseho tancovani.

Ptal jsem se nekterych lidi z ruznych tanecnich skupin zamerenych
na country, jak na ne ta akce pusobila a zda by se priste takovehle
akce zucastnili. Odpovedi me velmi potesili - i pro ne to byla
zajimava akce. Tim, ze haly byly blizko sebe se mohli jit podivat
do vsech hal a zjistili, jak vypada Square dance, Round dance.
Bylo to pro ne neco noveho, zajimaveho. Navic tim, ze meli pro
sebe celou jednu halu, nemeli pocit, ze se musi prizpusobovat
ostatnim, coz bylo take velmi oceneno.

Takze zaver - navzdory problemum a castecne negativni reklame
se akce povedla. Poradatelum muzu rici jedine - klobouk dolu,
jednoduche to nebylo, ale zvladli jste to.