[Square] Neblázněte!!!!

Jiri Pyrotechnik Fischer univsro na volny.cz
Pátek Duben 22 00:54:57 CEST 2005

Miloslav Malý napsal(a):
  > Podivali jste se na SD z hlediska tech, kterym
> to nic nerika? Jak to z jejich hlediska vypada?
> Ono to totiz nic moc nevypada.
A prave o tom mluvim. Nerikam ze je to nejaky universalni recept. Kdysi
pred par lety ke mne prisel nakupovat vedouci tanecniho country klubu a
pozval mne do country tanecnich. Tam sem chodil asi dva roky. Jednou tam
prisli predvest square lidi z Bellsu no a od te doby squareuji. Kdyz jim
to predvedeme, mozna nekdo bude mit zajem. Pokud ne tak zbydou jen ty
letacky :-(

> Vzpominam si na jednu predvadecku SD na finale Stodoly
> pred dvemi lety (Stodola je soutez tanecnich country
> skupin) - pritomni tanecnici na predvadecku SD nechapave
> a s neskryvanym despektem koukali a nechapali, kde se
> v tech lidech bere ta drzost neco podobneho predvadet.

No a ZOOM.B. je slozeno z devadesati procent z lidi, kteri pred casem
delali prave to country na vystoupeni.

> Podivali jste se, jak vlastne pri tom tancovani vypadame?
> S touhle "slavou" chcete neco predvadet? Ja myslel, ze chcete
> lidi prilakat, ne zahnat. Samozrejme, ze pekne zatancovany
> SD muze lidi zaujmout, ale kdo z nas ho umi zatancovat tak,
> aby to jako tanec vypadalo? Kdepak, tudy cesta nepovede.
>
> Slabost Square dance spociva v tom, jak vypada - je to
> pochodove cviceni invalidu.
> Sila Square dance spociva v tom, ze je videt, ze nas to bavi,
> sila spociva i v tom, ze poradame akce hlavne pro zabavu.

No i to se snad da lidem vysvetlit ne?. V Brne se delaji pravidelne
country baly s Quadrillou a tam chodi spousta lidi proto, aby tam na ne
nekdo "hulakal" tedy aby nekdo organizoval jejich zabavu.

> [...]
> Co jim schazi je to, ze delaji malo akci jen pro zabavu, pro
> zablbnuti si - mezeru maji tedy v tom, co je pro SD naprostou
> samozrejmosti. A prave tohle je dle meho nazoru neco, co bychom
> mohli vyuzit. Tanecni country skupiny neco predvedou, ale jsou
> schopny mezi sebe prijmout jen urcite lidi - v jistem smyslu
> jsou limitovay tim, ze ti nově prichozi musi byt schopni
> tancovat na urovni. Ale zajemci o tancovani, kteri se mezi tyto
> tanecniky nedostanou, nebo nechteji tancovat na takoveto urovni,
> jsou prave ti, pro ktere SD muze byt zajimavou alternativou.

Problem v tanecnich skupinach je vetsinou v tom, ze oni nabiraji lidi
pro doplneni kadru. Delaji vsak podle mne pouze to, s cim mohou vystupovat.

> Mam osobni zkusenost s tim, ze lide, kteri se budou divat
> na predvadeni SD na nejakem verejnem vystoupeni jako na
> neco zoufaleho, tak ti sami lide, kdyz prijdou na nejakou
> tanecni SD akci tim mohou byti zaujati.

Rikam predvedeni s moznosti aktivne ty lidi zapojit... Nerikej ze ze 4-5
figur nepostavis peknej country tanecek... Zuzana ma ty figury 3
R-L Grand, Circle, forward and back
Na druhou stranu znam kluka, ktery odmital cokoliv country protoze to
delaji rodice, jednou prijel s nimi na akci a je nas :-)

> Budu se opakovat - nase sila spociva v tom, ze je videt, ze
> se bavime. A to pritahne hlavne lidi, kteri uz maji o tancovani
> zajem, uz o nem neco vedi. Ale to nema smysl vice rozebirat,
> tady by k tomu spise mohli napsat neco lide z klubu Cloverleaf
> nebo z Vetrkovic, kteri se jiz vydali jinou cestou a maji
> s tim docela uspech. O tom, ze jejich cesta je uspesna svedci
> nejen prave uplynula Convention, ale treba i Silvestr v Budisove,
> kde Country tance a Line dance prispeli k velkemu oziveni.

Von je dost velky problem mezi dedinou ( nekteri mi snad odpusti :-)
kde je ze zabavy v nabidce nefunkcni kino, prazdna sokolovna, hospoda a
televize a vetsim mestem, bohuzel. Ten rozdil je v nabidce zabavy v tech
malych mestech ci dedinach...Ale jiste by me zajimaly nazory treba
lidicek z Vetrkovic, nebo treba i CT

> Tohle cele je na strasne dlouhou debatu. Otazkou je, zda
> o ni mame zajem.

Myslim ze zajem by byl. Je vsak otazka na koho se orientovat. Nekolikrat
jsme o tom v Brne diskutovali.
1.Orientovat se na studenty? ti se nauci, budou chodit, treba i
pravidelne rok, dva a pak se vrati domu, kde SD nemaji a konec
2.Orientovat se na nezadane? Muze to byt jedna z cest.Pokud je clovek
sam, muze to brat vic nez jen jit si zatancovat...
3. Orientovat se na starsi lidi ( s dospivajicimi ci dospelymi detmi?
Zde myslim by mohla byt urcita sance. Lidi vychovaji deti a co dal?
Potom by teoreticky mohli mit cas a na dlouho. Navic starsi generece ma
myslim ke country bliz...
4. Orientovat se na lidi s obdobnymi zajmy? ( line, country apod... )
to je otazka. Je mozne ze casem by takova konvence mohla vypadat i tak
ze jeden sal SD, jeden RD a dva country a line. Budeme ochotni to
akceptovat? Muze se stat ze pokud ne, ze za chvili zadna konvence nebude
:-(. I proto se mi tolik libila letosni konvence...krome grand marshe
sice v sale tak do 3 ctverylek...aspon co jsem videl ja ale na line,
uvodu do SD ci country apod...tech lidicek bylo snad pres 100!!!
5. Orientovat se na deti? Zajimava myslenka, nicmene je otazkou, o co se
budou zajimat v takovych 15 a vic, kdy by jiz mohli jezdit na akce...

> Miloslav Maly
Pyro