RE: [Square]castecna-Neblázněte!!!!

Michal Antonin Antonin na jtbank.cz
Pátek Duben 22 08:47:59 CEST 2005

Bez vyjadreni ke zbytku debaty:

Na bratislavskych OpenAirech totiz lidi, kteri se prijdou podivat, maji
moznost videt skutecne tu zabavnou stranku SD. Vidi tam tancit spoustu lidi,
kteri evidentne netvori jednu organizovanou skupinu nebo soubor, mezi tanci
spolu vykecavaji apod., kdyz na ne nekdo zacne z podia hulakat, jdou si
zatancovat (nebo taky ne, kdyz se jim zrovna nechce), ten nastup na "parket"
je absolutne neorganizovany, ale stejne se vzdycky nejak posklada, tanecnici
jsou obleceni sice zajimave (nekdy i pekne), ale evidentne ne jednotne,
vetsinou maji dobrou naladu, bavi se a  je to na nich videt - bodejt ne,
maji za sebou skvelou akci, Karolina standardne objednala spickove pocasi, a
ostatne jsou tam vsichni dobrovolne a pro vlastni zabavu, a obcas se objevi
i zajimavy tanecni projev; co bych si nerypl, zvlast na roundu, ackoli mam
nevim proc zcela iracionalni pocit, ze ve slovenskych klubech i ten SD
vypada vic jako tanec.

Takze neni potreba vysvetlovat kolemjdoucim od nuly, ze tohle je forma tance
pro zabavu, a vsechny ty zalezitosti ohledne pratelstvi atd. Ono je to videt
samo i bez letaku.

A ted si s tim porovnejte beznou ukazku SD, jak se obcas dela - a jak jsme
tu chybu nekolikrat udelali i na Bellsu blahe pameti. Predvadet SD nekde na
country bale v poctu jedne ctverylky v lepsim pripade plus caller, pokud
mozno v "klubovem" obleceni, ovsem pochopitelne bez nejakeho nacviku
tanecniho projevu, bez treninku smerujiciho k tomu, aby ten tanec nejak
vypadal, se spolehnutim se na to, ze kdyz zvladam na akcich plusko, tak co
bych si tady na predvadecce neporadil s pitomym MS, v personalnim slozeni
peclive vybranem formou "kdo se stihne urvat z prace nebo od rodiny"... To
proste nemuze vypadat stejne dobre, zvlast kdyz se pri tom leze do prime
konkurence countryovych souboru. To fakt muze vypadat jako ty odpadky, jako
nejake degenerovane country v neumelem podani. Silne stranky SD je mozne
snad zkusit sdelit pres mikrofon (s dost chabou nadeji na uspech), cast tech
slabych je videt naplno.

Pokud by byla nadeje, aby ty kocovne predvadecky vypadaly spis jako ta
Blava, mohou k necemu byt. Po mem soudu to znamena nutnost nedelat je jako
akce s jednim cilem - udelat predvadecku - ale tak, aby to pro zucastnene
predvadejici byla soucast obecne zajimaveho programu (odpoledne, dne,
vikendu, akce...) Pochopitelne to taky chce mit k dispozici vic nez jednu
ctverylku. Taky bych pro takovou akci uvazil neomezovat se na SD, to je
prece jen ta na pohled nejmene atraktivni zalezitost. Pridat, pokud je to
mozne, round (jiste, co ode mne cekate), a/nebo (to mi zase fest nejde pres
klavesnici) line, proste neco, na co se da koukat. Pripadne zkusit ozivit
Open Airy na akcich, kde to jde a ma smysl - ve Veverske Bitysce to asi bude
k nicemu a v takovem Tisnove bychom k tomu potrebovali tancici kamziky...

>     Mozna mas pravdu, a ukazalo by se to jako slepa cesta.
> Jediny efekt
> by byl ten, ze bychom si udelali malou snuru po vlastech
> ceskoslovenskych a podivali se, v jakych se to mestech tanci nasi
> kolegove. Ale i to je k necemu dobre, ne?

No prinejmensim by to nemelo nicemu uskodit, ne? Zrazovat nekoho od poradani
takove cinnosti nad ramec varovani typu "na tomhle si nabijes hubu" by mi
rozhodne nepripadalo vhodne.

Michal Antonin