[Square] Smutne xichty

Mgr. David Nováček david.novacek na centrum.cz
Pátek Duben 22 14:55:14 CEST 2005

Myslim, ze jsi tu vse ne dobre pochopil, ja jsem napriklad urcite
nezavrhoval dema, ba naopak a uz vubec jsem treba nepomlouval square!!!
Lojza.

----- Original Message -----
From: "Ing. Miroslav SKORUPA" <hypro at hypro.sk>
To: "'Konference o Square Dance'" <square at square.cz>
Sent: Friday, April 22, 2005 2:25 PM
Subject: [Square] Smutne xichty

Tak si čítam tie vaše názory a nálady a všetko mi to pripadá tak nejak
smutné a trochu mimo.
Zabudli ste pri tom zavrhovaní "demo" ukážok a znevažovaní squaru na druhú
stranu mince a v podstate na pôvodnú myšlienku tejto diskusie : ŽE IDE
HLAVNE O NÁS, že sa chceme a musíme spoznať a zblížiť medzi sebou najprv my,
tanečníci square dance, či už dlhšie, alebio kratšie tancujúci. Že je
dôležité! sa medzi sebou poznať a že je veľmi dôležité!!! upevniť ten square
najprv v nás. A najmä v tých, ktorí tancujú už dlhšie a už im tie rovnaké
xichty nič nové do života neprinášajú. Ako chcete organizovať OA a demo, keď
máte takéto názory na square? Ako môže z vás vyžarovať radosť a entuziasmus,
ktorý pritiahne do square nových ľudí, keď ste smutní?
Videl som tancovať mnoho skvelých country skupín, boli fakt dosť dobrý,
pekné tance, pekné kostými, super hudba, pekný mladí štíhli ľudia ... akorát
že boli bez výrazu v tvári, mnohokrát dokonca zamračení a unudení. A čo im
potom zostalo z ich vystúpenia? Prd. Málokoho nadchli, lebo im chýbal život
a hlavne to nepostrádateľné ľudské teplo, ktoré priťahuje k nám neznámich
ľudí. A po vystúpení nikto za nimi neprišiel, či by ho nezobrali medzi seba,
lebo videl smutných ľudí ...
Naša "Slovakia square" mala neopakovateľnú atmosféru. Ľudia, ktorí sa
stretli v autobuse a spolu cestovali celý vikend po Slovensku sa tešili
nielen na tancovanie, ale hlavne sami zo seba. Tešili sa na neopakovateľný
zážitok z tancovania ... a tento svoj pocit potom hravo preniesli na ľudí
stojacich na námesti, ktorí jednoducho išli okolo, pristavili sa a začali sa
usmievať. Videl som to. Cítil som, ako im je fajn, nielen tanečníkom, ale aj
okolidúcim. A bol som šťastný. Square na Slovensku je krásny, plný
kamarátstiev a tanca.
Neverím, že by to bolo v Čechách iné. Nie ste totiž iní. Poznám vás a myslím
si, že ste len trochu smutní a že vám chýba trochu toho entuziasmu. Ale
určite nie všetkým. Tí, ktorí ho majú a zaleží im na našom "Czecho Slovak"
squari by sa nemali nechať odradiť "smutnými xichtmi" a mali by to proste
skúsiť a VIEM, že "Czech Square 200?" dopadne dobre :-)

Šerpo
Pegas Banská Bystrica