[Square] Pre-flyer Convention 2005

Zaba zaba na worldmail.cz
Úterý Únor 8 10:56:41 CET 2005

> Samozrejme ze se bavime o tech, kteri stale a stale
> kazi. To snad neni zapotrebi rozpitvavat.

Aha. Tak to se omlouvam, mela jsem dojem, ze jde o to, ze kdo nejevi vlastni
aktivitu, ten je mimo. Ale neva, ted uz si snad aspon priblizne rozumime.
Ovsem stejne se budu hadat dal :-). Mejme tanecniky T, kteri na akcich
vytrvale kazi - co muzeme delat?
1) Pokusit se je primo na akci primo po problemovem tipu, ve kterem jsme si
jejich potizi vsimli, neco naucit. Nabidnout pomoc. Pokud nas poslou k sipku
(a i pres to si na dany level budou dal vesele stoupat), je to jejich
volba - a nase volba v takovem pripade budiz s nimi vickrat do ctverylky
nelezt. A pripadne to i "nekamaradsky" rozhlasit alespon v ramci te akce.
Pripomina mne to jev, ktery znaji sermiri z bitev - Kostejove Nesmrtelni,
kteri jaktezivi nepadnou, i kdyby dostali 10 jasne smrticich zasahu. Nic
nepomaha je na to upozornovat, vysvetlovat, snazne je prosit... reseni je
jedine - Kosteje zkasnout tak, aby OPRVDU padl a aspon chvili vstat
jednoduse nedokazal. Je to relativne jednoduche - obstara to jeden clovek
sam, a az se Kostej vzpamatuje, poskytne mu tutez sluzbicku nekdo jiny. V SD
je to tezsi - s "Kostejem" si do ctverylky nesmi stoupnout nikdo, aby to
fungovalo, ale je jista sance, ze mu to pak zacne byt prinejmensim divne...
2) Muzeme se kazdy na svem klubu snazit, aby z nasich rad "Kostejove"
nevzchazeli. Jsme-li callery, je to snad primo nase povinnost, nejsme-li, i
tak mame jiste sance, i kdyz stoprocentni jistotu nemame nikdy;
3) Muzeme se pokusit apelovat na callery ostatnich klubu, aby se snazili o
totez - je otazka, jestli to pomuze, ale prece jenom mne to pripada
nadejnejsi nez apelovat primo na tanecniky, protoze uz tim, ze se clovek
pusti do callerovani, dava najevo jistou angazovanost;
4) Muzeme se s tim smirit. Proste to prijmout jako fakt a neresit to, jako
nam nekazi zivot a radost z neho jine neprijemnosti, ktere proste jsou a
budou...
5) Muzeme si na to trpce stezovat a slozite to rozebirat v konferenci, do
ktere beztak moc tanecniku nechodi, a pokud, tak to nejspis nejsou ti, kteri
na vsechno kaslou a nehnou prstem. Muzeme si vzajemne plakat na rameni,
muzeme svorne nadavat, muzeme se skrz to dokonce i pohadat - ale efekt to,
obavam se, nebude mit zadny, pokud to nezafunguje jako varianta bodu 3.

> Ohledy se berou na Ty, kteri neumeji, na ukor tech,
> kteri se to naucili. Bylo by velmi zajimave, kdyby se take
> zacaly brat ohledy i na ty, kteri umeji.

Jak jsem se zminovala v pasazi o "Kostejich", s timto pristupem nesouhlasim,
a pokud jsem vzbudila takovy dojem, tak to byla moje chyba, omlouvam se a
durazne to dementuju. Ja osobne jsem nanejvys ochotna brat ohled na
tanecnika, ktery se uprimne snazi, dela prvni posledni, ale proste je
beznadejny pripad a nejde mu to a nejde - a taky se s nim nebudu chtit
patlat porad, aspon nekdy si zatancovat poradne je zivotni nutnost, mam-li
si z toho zachovat poteseni. Kdo kazi a nema zajem s tim neco delat,
nezaslouzi slitovani.

Zaba (ZommB. Brno)