[Square] SDIA system - maly darecek pro vas

Milan Vancura milan na ucw.cz
Pondělí Červenec 4 23:43:42 CEST 2005

Ahoj!

Po letech jsem konecne dopiplal do finalni podoby muj systemek na malovani SD
diagramku: SDIA. Pri te prilezitosti ho predavam squareove komunite jako maly
darek pro vsechny, kdo nelituji sveho casu a pisi pro ostatni clanky, knizky,
vyukove materialy a podobne. Je licencovan MIT licenci, coz znamena volne pro
pouziti osobni i komercni.

O co jde?

Kdyz jsem pred lety psal pro Calling, ocital jsem se casto v nepekne situaci,
kdy jsem na posledni chvili delal korektury svych clanku na cizich pocitacich,
bez jakehokoliv pro mne pouzitelneho software a bez pripojeni k Internetu.
Tehdy jsem vymyslel zaklad systemu na SD obrazky, ktery nebude zaviset na temer
nicem, dokonce ani na operacnim systemu, natoz pak na sazecim programu. A bude
editovatelny (opravitelny, menitelny) taktez kdekoliv - zni to silene, ale jde
to!

A tak SDIA je pouzitelny pro obavany TeX stejne jako pro Adobe Pagemaker, Quark
X-Press nebo dokonce i pro Word. A bez zadnych nutnych dalsich aplikaci, ktere
to "prevedou" - proste primo vlozite obrazek. Klidne si to napisete na Linuxu a
pak pouzijete beze zmeny na Windowsech v PageMakeru... A jeste si muzete udelat
na posledni chvili opravy, i kdyz sedite u ciziho pocitace a nevite vubec, co
tam ma za system. Na Woknech si vystacite i s Notepadem...

SDIA ma rozsahlou dokumentaci se spoustou prikladu, vyrobil jsem i HTML
stranku, ktera vam pomuze pri psani prvnich SDIAgramu. V SDIA jde stejne snadno
vytvorit "obycejny" diagram stejne jako zvlastnosti s hvezdami pootocenymi o 45
stupnu nebo hexagony. SDIA vas neomezuje ani v grafickem vyjadreni: muzete si
vybrat pismenkove popisky (i ciselne ci jakekoliv jine znaky), pouzit
predpripravene a odzkousene graficke znacky... Muzete si zvolit, jestli
tanecnici budou mit rucicky ci nikoliv...

Ostatne - muzete se presvedcit, staci kliknout:

	http://www.square.cz/sdia/

Takze - vyzkousejte, hrajte si a malujte si - je to pro vas!

Milan Vancura

--
Milan Vancura, Prague, Czech Republic, Europe