[Square] Predvadecky SD? Jak kdy, jak kde, jak ...

Malý Miloslav 340220 MalyM na dpp.cz
Úterý Květen 2 09:54:15 CEST 2006

>    Pred nekolika dny jsem tady Mila napsal, ze bychom se nemeli
> vyvysovat nad country tanecniky, na coz jsem mu odpovedel, ze by ani
> nemeli byt vyvysovani oni nad nas, jak Mila s oblibou dela.

S zadnou velkou oblibou ani s nadsenim to nedelam. Je to proste
smutny fakt.

> Na toto tema
> jsme si chvili psali, a pak se ukazalo, ze mame na mysli oba
> presne totez:
>    Country tanecnici jsou dvojiho druhu. Jedni jsou klasicti
> navstevnici
> country balu, trebas i skupinovi. Jejich cilem je zatancovat si na
> muziku, ktera se jim libi, tance, ktere maji radi. A je jim jedno, ze
> jsou treba o trochu mimo rytmus, ze pohled na ne neni prave nejhezci -
> oni se bavi, a staci jim to.

O techto lidech jsem se nikdy na teto konferenci ani jinde nezminoval.
Ti se vetsinou nikde nesnazi delat verejna vystoupeni.

>    Druhou skupinou jsou ale vystupovaci skupiny. Tedy
> perfektne sehrane
> tymy, ktere piluji svych nekolik vystoupeni s peclive vymyslenymi
> choreografiemi, upravujici si kazdy pohyb a kazde gesto tak, aby
> vysledek byl co nejhezci.

Vsechna ma predchozi vyjadreni se vztahuji k teto kategorii country
tanecniku.

Kdysi jsem byl po dobu tri let clenem Caramelly. Kdo ma trochu
predstavu o svete coutry tancovani, ten vi, ze je to tanecni skupina
ktera existuje 21 let a od sameho vzniku se drzi v absolutni spicce
country tancovani. Shodou okolnosti je to i ta tanecni skupina,
ktera k nam dostala Square a Round dance. Samozrejme se i se Square
dance pokousela vystupovat. I pres to, ze se jednalo o lidi, kteri
opravdu umeli tancovat, nikdy to neneslo zadny uspech. Vzdy to v lepsim
pripade pusobilo rozpacite, pokud ne uplne zoufale.

I pres to, jak nestastne Square dance pusobil ve forme verejneho
vystoupeni, mel tento tanecni styl tak razantni nastup, ze ani ne
po dvou letech existence u nas zacala ucast na SD akcich presahovat
200 tanecniku a do sveho programu si ho zaradilo cca 40 tanecnich
skupin. Docela namet k zamysleni.