[Square] Majovy special V Bratislave - bol som tam!

Ing. Miroslav Škorupa (HYPRO) hypro na hypro.sk
Pondělí Květen 7 21:20:12 CEST 2007

Ahoj squarevý národ

tento vznešený pozdrav platí hlavne pre tých, ktorím sa nadalo alebo
nechcelo prísť na Netradičný Special do Bratislavy. A aj tím, ktorí by si
radi prečítali aj niečo pozitívnejšie, než je búranie štvoryliek :-)

"Májovka" je názov skutočne tradične-netradičného specialu, ktorý sa stal na
našom Česko-Slovenskom squareovom nebi skutočne pojem. To, že sme my,
Slováci, na tento Special naozaj hrdí je aj preto, lebo je nás tu ako
šafránu. Každopádne je to ale šafrán vzácny a šľachtený :-).

Stáva sa však, že aj to naše sqaureové nebo sa zatiahne a nepraje akcii,
ktorá patrí medzi tie najkvalitnejšie v našej ČSSQR (Česko-Slovenskej
squareovej republike). To málo tanečníkov - cca 30, ktorí prišli do
Bratislavy, si ale našťastie upršané nebo nad hlavami nevšímali. V sále
vládla tak skvelá nálada, že bolo škoda z nej odísť do ohromne bohatého
bufetu či do kasína, kde boli zase skvelé miešané nápoje. Atmosféra 30-tych
rokov minulého storočia vygradovala na Grand Marsch. Nielen výzdoba sály,
ale hlavne niektorí tanečníci a Karolíňaci, ktorí boli oblečený skutočne
štýlovo, vás v duchu zaviedli do doby, kedy square ešte problémy s "búračmi"
asi nemal.

Mňa, ako callera, na každom Speciali prirodzene najviac zaujímajú
učínkujúci. Dakedy sa chodilo na Special nielen pre to, že to organizoval
dobrý, alebo blízky klub, ale aj pre to, lebo tam učínkovali dobrí calleri.
Preto mi je opäť veľmi ľúto, že ste nemohli byť pri tom, keď na pódiu
"čarovala" hádam najlepšia callerská dvojica v strednej Európe Slamák -
Ščobák. Je úplne skvelé, že týmto dvom vôbec nevadí, že sú pred nimi len
dve-tri štvorylky. Vždy je to výkon hodný pána callera. No a to, že
callerujú spolu len pár krát do roka je dôvod, prečo za nimi ísť.

To, že bol tento ročník po callerskej stránke na úžasnej úrovni dotiahla do
dokonalosti účasť Slamákovho účiteľa - Philip Kamm je síce nenápadný
človiečik, ale hlas a kombinácie boli náramné. Môžete plakať, vážení, môžete
plakať.

Na záver mojich dojmov som si nechal domácich. Poznám Karolínu od ich vzniku
a nemajú ma už čím prekvapiť. Sú to skvelí ľudia, ktorí týmto Specialom žijú
a dávajú mu všetko. Každopádne platí, že výnimka potvrdzuje pravidlo.
Neviem, či to bolo tými 30-tymi rokmi, alebo čím, ale tú snahu Karolíňakov o
skvelý netradičný Special bolo tento rok cítiť hádam najviac za posledné
roky. Boli ako mravčekovia, nenápadní a usilovní. Všetko sa tam hýbalo tak
akosi samo od seba. A keď aj náhodou niečo škrípalo, tak sa to rýchlo a
hlavne potichu vyriešilo. Nikto nič nepoznal, všetci sme si to ohromne
užívali.

Ďakujem, Karolína, za skvelý víkend :-)

Šerpo
Pegas Banská Bystrica

P.S.: Nech je vám tento mail ponaučením, že dobrého veľa nebýva :-) A o rok
nech ste všetci V Bratislave!!! Bo budete opäť ľutovať :-)