[Square] Pozdni prichody na tancovani?

Malý Miloslav 340220 MalyM na dpp.cz
Úterý Květen 15 08:58:28 CEST 2007

Na PACkach mame budicek v 8:00, zacatek
tancovani v 9:00. Presto nekteri tanecnici
maji problemy prijit vcas. Ale ti by je meli
i tehdy, kdyby se tancovat zacalo az po
obede a budicek byl jiz v 6:00.

Casto na akcich vidim callery, jak marne
vyhlizeji tanecniky. Neco, s cim se treba
v nemecku skoro nesetkame. Mohlo by se rici,
ze ucinkujici calleri jsou tak desni, ze na
ne nikdo nechce prijit. Neni tomu tak.

Myslim si, ze by nebylo od veci, kdyby caller
pockal 5 minut a pokud by se ctverylka nesesla,
proste by odesel a blok by nebyl. Stejne tak si
myslim, ze lidi, kteri se obtezuji prijit vcas,
by meli mit nejake zvyhodneni - treba to, ze
by si udelali statickou ctverylku (pripadne
ctverylky) pod podiem a caller by sledoval pouze
je - tedy reagoval by na ne a to, ze se opozdilci
nekde vzadu treba rozpadaji by proste ignoroval.
Ale to jde na mensich akcich.

Caller musi byt na svem bloku vcas. O tom se neda
diskutovat. To je jeho povinnost, kdyz se upsal
k ucinkovani. Tanecnik ma pravo si vybrat, zda mu
caller vyhovuje nebo ne, a podle toho prijit,
nebo vubec neprijit - je to i urcity signal
poradatelum, zda ho priste pozvat nebo ne. Ale
povazuji za dost nestastne, kdyz se tanecnici
trousi jako svabi na pivo. Je to neslusne nejen
vuci ucinkujicim, ale i vuci ostatnim spolutanecnikum,
kteri by radi postavili ctverylku.

Co s tim? Osobne bych byl skutecne pro to, aby
se v pripade neexistence ctverylky cely blok
5 minut po zacatku zrusil, stejne tak jsem pro
to, aby si vcas dorazivsi tanecnici utvorili
uzavrene ctverylky a opozdilce do nich nepousteli.

K budickum bych dodal jedinou vec - i kdyz nefunguji
na 100%, funguji dost dobre. A nejen na PACkach.
Byl jsem na mnohych akcich v zahranici, kde se
prespavalo v tanecnich prostorach a poradatele
nas v 8:00 obchazeli a upozornovali, ze v 9:00
musi byt vse vyklizeno. Nebyl to zadny problem.

Miloslav Maly

Tak tak, na roundu jsem si toho vsimla uz davno, ale prijde mi to trochu logictejsi. Zase bych mozna odlisila akci vyukovou, kde by se to pri trose dobre vule prostridat dalo, od "normalni akce", na kterou se lidi rovnou domlouvaji s nejakym partnerem a z me strany kdybych tam s nekym sla a sedelo cca 5 tanecnic (coz se bezne stava), tak bych sveho tanecnika velmi nerada "pujcovala" jinym za cenu, ze on si mozna nezatancuje a ja si pujdu sednout. V roundu totiz, na rozdil od squaru, tezko tanecnika "dotahnete", kdyz figury neumi.
A napor u bufetu pul hodiny po zahajeni programu je zrejme o tomtez jako Milova pripominka, ze vrchol vseho je, kdyz se statickym na zidli musi stat caller, protoze tanecnici se trousi, jak je napadne a u malych akci vznika problem s nedostatkem lidu. Toto je ovsem asi opravdu neresitelne. Leda by rano probehl hromadny budicek (budic by mel mit ovsem stit proti ruznym letajicim predmetum) a pak by mezi programy musely byt cca pulhodinove prestavky, kdy jedine bude bufet otevren, jinak by musel mit zavreno. Poradatele by meli urcite radost. Vsichni by mohli tancovat. Ovsem tanecniku by zrejme ubylo......-:))
Gabi