[Square] Platby callerum

Miloslav Malý mm na chello.cz
Neděle Květen 20 17:05:03 CEST 2007

Vzdycky me dokazalo otravit, kdyz calleri
skuhrali na tema kolik tomu musi obetovat,
jak jsou na tom biti a dalsi podobne plky.
Delat to zacali protoze je to bavilo a mnohdy
se k mikrofonu primo drali. Nikdo je k tomu
nenutil. Ostatne, maji urcita zvyhodneni.
Nikdy jsem ani nebyl priznivec nejakym extra
platbam callerum. Ma to ale i druhou stranku -
pokud to maji delat jako zabavu jen za vstupne
zdarma a zaplaceni jizdneho, pak je zapotrebi
se k nim podle toho chovat. Protoze pokud
se to callerum znechuti, pak se nam opravdu
muze stat, ze se k tomu zacnou stavet jako k
praci - a taky si za to reknou cenu jako za
praci. V dusledku to bude znamenat, ze cely
SD padne tezce na zadek a uz se nezvedne.
Ktery organizator se pusti do poradani akce,
kdyz si calleri reknou o 10 000? Kdo bude
ochoten zaplatit ctyr, ci petinasobne vyssi
cenu za akci?

Dokud to calleri budou delat, protoze je to bavi,
nebo protoze jsou ochotni udelat neco pro druhe,
tak mame sanci na dalsi existenci. Pak uz ne.

Kazdy caller by si byl schopen klidne rict o 10 000.
Ze to nedelaji neni otazka schopnosti ci neschopnosti
domluvit si lepsi cenu, ale je to predevsim zalezitost
jejich dobre vule a ochoty neco udelat pro ostatni
a slusnosti. Proto by bylo zadouci nepodrezavat si
pod sebou vetev tim, ze se to bude callerum zbytecne
zneprijemnovat.
Za soucasnych podminek, kdy calleri nejsou placeni
jako profesionalove a delaji to pro zabavu, nebo proto,
ze veri ze to ma smysl, maji i oni pravo neco
vyzadovat po tanecnicich. Az si tanecnici budou
schopni zaplatit opravdove profesionaly, pak budou
mit narok na to, aby pozadavky proudili jen jednim
smerem - od nich k callerovi. Zatim tomu tak neni,
takze je naprosto regulerni, kdyz calleri maji
pozadavky na tanecniky a kdyz se k tomu budou stavet
jen jako k zabave.

Miloslav Maly