[Square] Program Convention - vas nazor?

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Pondělí Září 10 13:45:05 CEST 2007

Malý Miloslav 340220 wrote:

> No, k tomu by mohli rici vice poradatele poslednich tri
> Convention.

   Jenzeto ty ani ja nejsme. Proto jsem pripomel, ze krome toho, co jsi
napsal (plusy) to ma i dalsi stranku (minusy). Nekoukam do ucetnictvi
poradatelu Convention, nemohu tedy vedet, co prevazilo.

> Nic proti ironii, ale tahle je trochu nemistna. Square dance
> totiz puvodne vysel z prostredi country tanecnich skupin.

   Ano, vysel. Kdysi davno. Od te doby jde svou vlastni cestou. Konec
koncu i na teto konferenci si pamatujeme, ze pro country svet jsme
exoti, kteri zahazuji vse, co je na country hezke a lety proverene a
nahrazuji to nesmyslama.
   Country ma zase sve koreny v lidovych tancich - a nejak jsem si
nevsiml, ze by se snazili propojovat.

> Teprve
> pozdeji zacaly vznikat SD kluby. I Line dance patri do skupiny
> country stylu. Takze zamerit se na pribuzne tanecni smery
> a nabidnout jim spolecne akce muze mit uspech, ale taky nemusi,
> zalezi na tom, jak se jim to poda.

   Vyborne. Jenze to je presne to, co jsem chtel napsat: ma to uspech?
Funguje to? Zabyva se nekdo tim, aby se po tom podival? Nebo jenom
opakujeme hesla?

> Pokud se jedna o technare - dost jsem si z nich delal na internetu
> srandu, kdyz dostali pred asi rokem a pul po drzce. Strasne se
> ohaneli tim, jake je to perfektni a povznasejici prostredi
> ktere jim dava neco do zivota oproti vseobecne skodlivemu country.
> Ty bys na nase akce nedostal ani kdyby si je prosil. A to urcite
> nikdo nebude. Srovnavat lidi se zajmem o country s lidmi naprosto
> odlisneho zamereni je docela ulet.

   Hm, co ti na to mam rict, nez opet pripomenout cloveka, ktery nam
ukazuje, jak nas vidi country? Podle tech vyjadreni, ktera jiste v
archivu konference dokaze kazdy najit, jsme exosti uplne stejne, jako
jimi jsme pro vysmazeneho technare.

> Neni. Convention v roce 2003 bylo reseno tak, ze country hala byla
> nekde uplne jinde, stejne tak i priznivci country prespavali jinde
> nez priznivci SD a RD. Byly to v podstate dve separovane akce, tanecnici
> se ani mezi sebou nepotkali. To nelze pocitat. V roce 2004 nebylo nic
> Lze tedy nejak vyhodnocovat pouze posledni tri Convention. A to je
> pri cetnosti jedna spolecna akce za rok docela predcasne. Ale neco
> uz to prinasi, o tom by se vice mohli rozepsat Malcovi.

   Dobra. Bavme se tedy o trech letech. Ale to je vedlejsi. Ale presto
te chytim za vetu, a budu zakerny: pises, ze takova spolecna akce je
jedna za rok. V tom s tebou souhlasim. Nicmene proc lidi, kteri veri v
prinos spolecnych akci, neusporadaji zadnou jinou spolecnou akci? Proc
se omezuji jen na tu jednu spolecnou akci, navic konanou pokazde jinde?
   Je snaha o sblizeni oboustranna nebo je to jenom nase doufani, ze se
priblizime? Tato otazka neni tak zbytecna, jak se na prvni pohled zda:
pokud je ta snaha oboustranna, da se o tom uvazovat. Pokud ne, zpusob
priblizovani se bude napadne podobat bezpodminecne kapitulaci. Existuje
country akce, ktera by mela realny zajem o SD? Za realny zajem
nepovazuji ukazku ve stylu "a ted se podivejte, jak to vypada, kdyz
nekdo postrada jakykoli tanecni vyraz, nema choreografii, nepamatuje si
predtanceni a mysli si, ze je stred sveta" - myslim, ze Mila vi, o cem
mluvim.

> Predevsim se nejedna o 5 let, ale o necele tri roky, vlastne kdyz to
> upresnim, tak se jedna o 2 roky a 4 mesice. A ohlasy to docela ma.

   Vyborne! Jake?

> Kdyz chces na neco lidi dostat, musis jim to taky nejdriv dostat
> do povedomi. A to je mozne prave za pomoci spolecne akce. Na zacatku
> devadesatych let se mnoho priznivcu country vrhlo na SD, protoze
> se s nim setkali na spolecnych akcich.

   V te dobe bylo country velice popularni, protoze, jako vse puvodne
americke, bylo svym zpusobem vnimano jako protikomunisticke. V tom
pripade me napada jedna cesta, jak zvysit popularitu SD i country, ale
dekuji, radeji ne :-)

> To se sice uz opakovat nebude,
> ale do urcite miry to sanci na uspech muze mit. Prave tyhle spolecne
> tanecni akce jsou neco, co mnohym vyznavacum country tancu docela
> chybi - maji jich celkem malo, vetsina jejich akci jsou spise souteze.

   Pokud by jim chybely, tak si nejakou takovou akci zorganizuji.
Neverim tomu, ze se jim z kazde takove akce sama od sebe stane soutez,
stejne jako neverim tomu, ze hryzou periny v nejistote, zda jim nekdo
ukaze neco, jak delat country nesoutezne.

> A ve chvili, kdy zjisti (a nekteri uz to zjistuji), ze tanecni akce
> jen pro zabavu neni vyjimecna exotika, ale neco naprosto bezneho,
> je sance, ze ziskaji zajem i o SD nebo RD. Jde jen o to, aby zjistili,
> ze kdyz se to nauci, tak to i vyuziji.

   Hura, slava, po trech letech jim to zacina dochazet. To je vazne
povazujes za takove hlupaky?

> Kde jinde, nez na spolecnych akcich to mohou zjistit?

   To je pravda. Ted jen zbyva zjistit, zda berou SD jako cestu k
vlastnimu obohaceni nebo jako bandu hlupaku, kteri jim jednou za rok
zorganizuji levnou akci.

> A proc zavrhovat zakladnu, ktera k nam ma tak blizko?

   Tvrzeni, ze nejmenovany countrysta k nam ma blizko, povazuji,
slovnikem sira Humphreyho, za velice odvazne.

> A nebo je lepsi se omezit na blaboly o tom, jak udelame
> predtanceni a tim urcite ziskame davy zajemcu?

   To nepochybne ne, a ty velmi dobre znas muj nazor na predtanceni SD.

   Podotykam, ze sam proti country nic nemam. Jenom nevidim jakykoli
zajem o SD ani o spolupraci z jejich strany. Rad se necham presvedcit,
ze se mylim.