[Square] maly technicky dotaz - nazvoslovi

Miloslav Malý mm na chello.cz
Sobota Listopad 15 07:39:12 CET 2008

Dovolim si k tomu taky takovou malou pripominku.
Jdete na to prilis vedecky - skoro bych rekl, ze rada
prumernych calleru v zahranici si s tim hlavu prilis
nelame a nijak to neresi.

Martin Sladek napsal jak ma byt spravna identifikace.
S tim lze naprosto souhlasit. Z osobni praxe musim
ale pripodotknout, ze s rozlisenim
a) Centers of Each Side (stredovi kazde vlny)
jsem se poprve setkal az na programu C1, Od A2
dolu ne. Pravdou je, ze dnes muze byt situace jina,
dost o tom ale pochybuji. To, co Martin popsal
je popsano v materialech od Vica Cedara. Nevim
o tom, ze by to bylo nekde jinde takhle presne
definovano. V kazdem pripade pokud se obcas
v zahranici podivam do haly s nizsimi programy, pak toto
oznaceni slychavam jen od calleru, kteri se venuji i vyssim
programum. Od jinych obvykle ne.

Slysel jsem nekolik ruznych vysvetleni jak to vlastne
v te dlouhe vlne ci rade je. Myslim si, ze pro vetsinu
tanecniku jsou srozumitelnejsi, proto je sem pisu.

1) Pri dvoutanecnikove figure (napr. trade nebo hinge)
se formace (dlouha rada nebo vlna) rozdeli na dve poloviny
a kazda polovina pracuje samostatne. Prostredni
(centers) jsou prostrednimi ve sve polovine.

2) Pri dvoutanecnikove figure (napr. trade nebo hinge)
ma kazdy prostredni vedle sebe nejakeho koncoveho
tanecnika. Rozpocitava se to od uplneho konce celkove rady
v tomto poradi - koncovy, prostredni, prostredni, koncovy.

3) Pri dvoutanecnikove figure (napr. trade nebo hinge)
tanecnici na pozici very centers ignoruji povel centers
protoze funguji jako ends.

At uz si vyberete jako pomucku bod 1, 2 nebo 3, doberete
se k funkcnimu reseni.

> [...]
> proto by bylo treba "skupinu" rozsirit. Jelikoz vsak neni definovan
> jednoznacny zpusob, jak to udelat, ocekaval bych na zaklade praktickych
> zkusenosti jako vysledek chaos, nebot pro cast tanecniku jsou Centers
> ctyri tanecnici uprostred cele vlny, zatimco pro jine jsou to dva
> stredovi
> tanecnici v kazde ze dvou vln ctyr tanecniku, z nichz cela dlouha vlna
> sestava, a v uvahu je nejspis treba brat i ty, kdo za Centers povazuji
> toho tanecnika kazde z puvodnich minivln, ktery v dlouhe vlne stoji blize

Po svete i u nas se bezne tancuje kombinace Single hinge, centers
trade bez jakehokoliv doplnujicicho sluvka a chaos to nedela.

> * Formace Facing Lines, figura All 8 Circulate Once And Half:
>
> "Skupina tanecniku" je nyni tvorena vsemi osmi tanecniky ve ctverylce.
> Centers by meli byt logicky ti z nich, kteri jsou uprostred (osobne za
> Centers v tomto pripade povazuji stredovou vlnu ctyr tanecniku), ovsem v
> praxi to tak jednoznacne nebyva.

Podle meho nazoru v tom nejaka skupina vubec zadnou roli nehraje.
Roli v tom hraje to, zda caller pouzije pro prostredni dvou nebo
ctyrtanecnikovou
figuru. Pokud pouzije ctyrtanecnikovou figuru jako je Swing thru nebo
Recycle, tak jsou to 4 prostredni z celkove osmice tanecniku,
pokud caller pouzije dvoutanecnikovou figuru, tak jsou prostrednimi
2 a 2 tanecnici kazdy ve sve ctverici (polovine).

> Secteno a podtrzeno: pouzit napovedu pro Centers bych si v prvnim pripade
> troufal, ve druhem a tretim ani nahodou - v takto spornych pripadech
> osobne pouzivam oznaceni "(On) Each Side, Centers <neco>" nebo "Center
> Wave of Four <neco>", jez ostatne uvedl i Martin.

Je to otazka nazoru zda si to troufnout ci ne, v kazdem pripade presnejsi
napoveda
je vzdy lepsi.

Pravidlo o tom, ze
> caller by mel napovidat pokud mozno jednoznacne a nenechavat tanecniku
> moznost volby, podepisuji v plnem rozsahu.

Ma to ale jeden hacek - vetsina zpresneni vychazi z rad calleru vyssich
programu,
coz mnozi calleri, jejichz tanecni znalosti konci na programu Plus, ze
zasady
sabotuji :-). Rekl bych, ze na programu Mainstream se s oznacenim
Centers of Each Side (stredovi kazde vlny) od calleru prilis nesetkate.