[Square] [Fwd: Mezinárodní soutěž talentů - Talent Awards 2009]

Evasvejcarova na seznam.cz Evasvejcarova na seznam.cz
Středa Leden 7 19:40:27 CET 2009

Ahoj vespolek!
Prave jsem se vratila z prace a precetla si probihajici debatu- tedy spis prolitla.
Ale k tomu, co jsem pochopila, mam taky par poznamek:
1.Je to soutez, kde je kategorie "Country", takze nejspis bude probihat ve stejnem duchu jako vetsina country soutezi (bohuzel).
2. Nikdo po vas nebude chtit vysvetlovat "wo co go",  nikdo vam na to neda prostor. To znamena: dostanete 1 min na nastup, odtancujete a mate 1 min na odchod....
3. Hodnotit bude odborna porota. Takze hodnotit se budou i takove veci- jakoze  jestli uhlidate a udrzite stred ctverylky po celou dobu tance na  stejnem miste (to by problem byt nemel), budou se hodnotit takove malickosti jako technika figur (kdo dela Swing presne podle pravidel s perfektnim drzenim tela a krokem dle predstav odborniku na country?), porota se bude divat treba na to, jakym zpusobem "chodite"- jestli vsichni naprosto stejne, stejnou nohou, presne do rytmu,dovirate kroky, jestli provadite figury naprosto shodne a ve stejny cas..... a spoustu a spoustu dalsich malickosti, kterych si divaci na country balech nejenze nevsimnou, ale vubec netusi, ze by neco melo byt  jinak. A kdyz uz nic, dozvite se, ze neni dobra choreografie- tanecnici jsou "uzavreni"- tanci si pro sebe,  nikoliv pro divaky...Muzika se porote nejspis taky nebude libit- i kdyz  jestli se nepletu, je tam i kategorie Country Show- tam by to snad proslo.
4. Do ktere kategorie byste SD prihlasili? Klasicke country musi splnovat 3 podminky: klasicka countryova muzika, klasicka choreografie a klasicke countryove kostymy. V show muze jedna z techto veci chybet- ale jen jedna... Navic v kategorii show se delaji choreografie na tema: trpaslici svatba, slepice a kohout, tucnaci v Antarktide- proste show...... chcete proti tomuto postavit nase tancovani????
5-ty a nejsmutnejsi bod: do teto souteze se urcite prihlasi soubory, ktere se venuji vyhradne country a chteji se zviditelnit (pokud se o ni dozvedi...) A nektere z nich budou zname  i rozhodcim v porote jako vyborne... (predpokladam, ze si poradatele pozvou odborniky z rad ceskych a slovenskych porotcu country a nebudou je zvat odjinud)....... Pani porotci, nezlobte se na me, ale i tohle je v soutezich dobre patrne :-((

Chapu, ze co se tyce SD, asi by nebylo dulezite zvitezit, ale zucastnit se. Ale pouvazujte- stoji to za to hnat se na soutez, vypadnout, slyset negativni reakci poroty....nebo minimalne to,ze jste opravdu mimo misu a zkuste to nekdy jindy nekde jinde. A pro callery- i kdyz si pujdete se svou ctverylkou zatancovat z hecu, ze srandy- jak tohle hodnoceni unesou tanecnici? Udrzi si sve presvedceni, ze je to legrace a o nic nejde? Nebudou prece jen trosku zkamani???

Chapu i to, ze me hodnoceni nemuze byt nezavisle a objektivni (kdo me neznate- delam country s detmi a cas od casu se nejake te souteze zucastnime). Proto ty ohledy na pocity tanecniku. Nekolikrat jsem utesovala placici deti ( bohuzel se stalo i to, ze v soutezi "neuspeli" diky de facto podrazu poradatele)- a nebylo to nic prijemneho...samozrejme, kdyz se zadari, je to super! I s my s detma tancujeme hlavne pro radost a i na souteze jdeme proto, aby si to "uzili" - ne pro vysledek, ale verte mi, souteze jsou uplne, uplne o necem jinem.......
SD je tancovani pro radost, pro zabavu, pro setkani s kamarady - prosim, nedelejte z neho soutezni disciplinu. Zviditelneni timhle zpusobem  by podle meho nazoru proste neproslo- skoncili byste v prvnim kole (tedy za nepritomnosti divaku) a nejaka ta cerna smouha na dusi by prece jenom zustala - callerum i tanecnikum......

Ale clovek, ktery s timto  napadem prisel, vubec podle me chybu neudelal- je potreba hledat cesty, jak lidem ukazat, o cem tohle nezname tancovani vlastne je. Country zna kazdy, pod tim si kazdy neco predstavi, ale SD je pro ne pojem naprosto nepredstavitelny a bohuzel tudiz nelakavy... takze kazdy napad je vic nez vitany...
Eva