[Square] Jeden hloupy dotaz

Evasvejcarova na seznam.cz Evasvejcarova na seznam.cz
Pátek Květen 14 20:48:02 CEST 2010

Ahoj!

Vubec nejsem kompetentni na nejakou super odpoved, ale zkusim par poznamek.

1. Divaci chteji videt "akci" = napr. zmeny formaci.To by nemel byt problem. Ale pozor - treba prave ctverylka neni pro divaky moc pritazliva - koukaji tanecnikum na zada..(Odborne mi to jeden porotce vytkl, jako ze je to uzavrena formace a ze si tanecnici tancuji pro sebe). Naprosto super z tohoto hlediska by byli formace typu "tidal". Osobne - pokud se muzu pochlubit- jsem mela uspech taky s Allemande Thar - je to zajimave a navic ani v country zbehli lide to neznaji.

2. Divaka nebavi casto opakovane kombinace, tedy aspon ty, ktere je schopen postrehnout a pamatovat si- ano, mam na mysli Swing-Promenada. Ale ani neoceni slozite kombinace a figury- on to nevidi, nerozumi tomu. Casto ma (tedy v country) vetsi uspech jednoduchy tanecek, nez figury slozite.

3. Divak chce videt bavici se tanecniky- tedy usmivajici se, vesele, uvolnene (pokud trema dovoli :-)) ), tleskajici, juchajici - ne tanecniky, kteri napinaji usi a snazi se udrzet v pozoru a pohotovosti, aby zvladli dalsi pokracovani. Neaktivni by meli take neco delat - pohupovat se do rytmu, mavat sukni, tleskat...sem tam zkontaktovat ocima a usmat se i na toho divaka, nejlepe ve chvili, kdy je k nemu otoceny (tanecnik k divakovi)- to jsme zase u tech formaci.

4. Sehranost tanecniku. Co casu a sil nas stoji, aby vsechny deti tancovali Swing opravdu na 8 dob, aby zacali i koncili Dosado stejne (nemluve o tleskani na 3. a 4. dobu), aby si vsechny damy pri Ladies Chain podaly ruce ve stejnou chvili.... jsou to jakoze malickosti, ale verte, prave na tech zalezi.
5. Vyber muziky. No- asi nejjednodussi cast. Samozrejme vede muzika znama, nejlepe vice generacim. Zde by mozna stalo za uvahu pouzit i neco z countryove muziky - vzdyt SD se casto predstavuje jako moderni country.

Rozepsala jsem se trosku vic, nez jsem chtela. Ale prece jen - kdyz si to dam vsechno takhle dohromady, vyplyva mi z toho jeden zaver: museli bychom mit tanec dopredu nauceny. Provokativni otazka: byl by to porad square dance - takovy, jak jej zname a mame radi?

Znovu opakuji, nejsem kompetentni k vyreseni tehle otazky a nechci ze sebe delat chytrou - to vubec ne. Snazila jsem se popsat svoje pocity a postrehy tak, jak  je citim a znam z nasich (detskych) country vystoupeni a ohlasu divaku na ne.
Rada si prectu zkusenosti a nazory jinych - treba nemam pravdu :-))
Eva