[Square] Uvaha o callerovani pro zahranicni tanecniky

Jiri Pyrotechnik Fischer univsro na volny.cz
Úterý Červen 7 16:19:03 CEST 2011

No co mne se tyce rozumim jako tanecnik prakticky komukoliv, cemukoliv
do urovne A1, temer cemukoliv do A2 a omezene C1.
a muj nazor proc ?
1. Pokud tancuji level ktery se ucim nebo v kterem mam pouze povrchovou
znalost, potom jej neznam a  mozna to budu argumentovat i spatnou
srozumitelnosti. Tedy pokud mluvim o levelu v kterem se necitim na
stoprocentni DBD pak treba Uli Shingena zvladnu, ale s takovym Lugerem
viz nize budu mit problem a pokud se rozjede Dave Preskitt budou prede
mnou utikat tanecnici ze ctverylky. Samozrejme jsou vyjimky potvrzujici
pravidlo, ale ty se moc v evropskych koncinach nevyskytuji. Cim to je ?
na plusu mu rozumim a na A2 moc ne ? to asi nebude pravda...
2. Nemam problem rozumet ruznym americkym dialektum, nemcum,
skandinavcum ani jinym evropanum, pokud pouziji standartni povely.
Nebudu rozumet takovym tem ... blizsi rada... protoze anglicky neumim a
u nas se to malo pouziva
3. Vsiml jsem si ze nekteri tanecnici maji s danym levelem problem. Ani
tak nejde o vyslovnost ale jednoduse nikde nejezdi a jsou navykli na
sveho callera. Chran pan Buh pokud typ zacne jinak nez circle pripadne
heads square thru. Jednoduchy priklad - byl jsem jednou na jednom
klubaci v nemecku a jeden cesky caller, ktery tam zas tak casto nejezdi
si dovolil na MS vypalit figuru half of scoot back. No co mam povidat,
ani jedna ctverylka to nezvladla. Ucil je to asi hodinu ( neprehanim ) a
stejne to nepochopili. On si chudak myslel ze mu nerozumi... Rezignoval
a zacal pouzivat par zabehlych modulu. A svete div se, najednou
zvladali. Bylo to tedy o tom rozumet ? pochybuji. Podobne jsem si tam
pripadal ja, kdyz jsem taky zkousel trochu je bavit... cokoliv nad
nejake 3 4 moduly nezvladali...
4. Pokud prijede profik zahranicni caller, zkusi callerovat a podle
situace v sale bud pridava na obtiznosti, nebo ubira. Ovsem zde je na
miste uvaha... Je z pohledu callera lepsi plny sal tancujicich nebo
vetsina stojiciho salu ? a co z pohledu tanecniku ? zkusenych,
pokrocilych ci mene zkusenych ? Je to asi o hledani jakehosi kompromisu.
pro ilustraci si pustte toto video co je pod timto odstavcem. Walter
Luger - Karl Marx Stadt spring Jamboree. Mne osobne se to moc libilo,
relativne narocne, relativne rychlejsi, v sale horko ale melo to stavu.
a clovek si bohuzel nejlepe zatancoval v ceske ctverylce.
Ze by nemci nerozumeli nemeckymu callerovi ?
http://www.youtube.com/watch?v=vvo9E3the_s

5. Na druhou stranu jsem obcas zaregistroval dva konkretni pary z Vidne
co k nam jezdi. N atezkyho naseho callera nezvladali, na americana
nemeli problem. Dost mne to tehdy prekvapilo

http://www.youtube.com/watch?v=vvo9E3the_s

pozorni divaci vysleduji ze z nejakych 50? ctverylek tancovalo pod deset
skoro furt...

Pyro