[Square] Jak zlepsit Ferris Wheel Party -reakce Videnaku, nahravky

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Čtvrtek Červen 16 19:10:03 CEST 2011

Iveta Benova wrote:

>Dik za prehlad, nemala som predstavu ako sa to pohybuje. Akcie v Cechach a
>na Slovensku sa do takych vysav urcite nevystveraju, ale mierne zrealnenie
>bude zrejme nevyhnutne. Vsetko nam podrazelo a nik nam nic neda za
>hubicku...a ziskat na akciu dostatok tanecnikov nie je jednoduche.

   Problem je v tom, ze akce se dlouhodobe boji zdrazit. Vidim to vlastne uz od doby, kdy jsem do tancovani prisel: v roce 1996 se vsichni bali udelat akci drazsi nez za stovku, protoze "nikdo neprijede".
   Asi jedina cesta je pomale postupne zdrazovani -- ale urcite ne skokem o pet eur (120 Kc), protoze to je skok o 50 % - a to opravdu leckdo nezkousne. Euro rocne (20 - 30 Kc) je podle meho prijatelne - neprojevi se to prilis na cene, ale muze to pomoci organizatorum.

   Jednorazove zdrazeni o priblizne 6 eur najednou vyzkousel Dostavnik loni v prosinci -- a reakce nebyly uplne pozitivni. Ano, prijelo hodne lidi zvedavych na legendarniho Richarda Lambertyho, ale zaroven jsem zaznamenal i hlasy, podle kterych mel Dostavnik radeji nechat cenu tam, kde byla (a Richarda nezvat). Je ale otazka, jestli to nebylo spis tim, ze se dotycnym nelibila jeho vyuka. To nevim.
   Kazdopadne zdrazeni o 5 eur najednou je v nasich podminkach nerealne - vyjimkou muze byt akce, ktera dokaze nabidnout extremne lakavy program.

   Spravne jsi poznamenal, ze ochota jezdit na drahe akce je primo umerna levelu. Na akci, ktera je sice kvalitni, ale neni uplne extratridova, takovou cenu nikdo neakceptuje. Aspon z ceskych tanecniku.

   Ja si myslim, ze ano. Jedno euro zkousnou a ani o tom nebudou vedet. Dve eura asi uz zaznamenaji (zvlast v ceskych zemich, kde je ten opticky rozdil vyraznejsi kvuli kurzu). Tri eura uz budou znamenat snizeni zajmu.

   Nevim, kolik platis u benzinky za kafe ty, ale ja malokdy vic nez 1 euro.

   Ja si pamatuju ceny akci okolo 90 Kc (leta 1995-1997), pak rychly skok - v roce 2000 to bylo okolo 120--150 Kc, a dalsi skok priblizne pred dvema lety.

   "Drobny" problem je, ze vzdycky zustanou akce, ktere maji lepsi podminky - levnejsi sal, stedreho sponzora, ... A tyhle akce se nebudou chtit zabit tim, ze pujdou s cenou nahoru. A pak se objevi lidi, kteri budou uvazovat stylem "akce A ma sice lepsi callery a spol, ale stoji o dve stovky vic nez B; tak pojedu jen na tu prvni" -- kdo neveri, at se podiva, kolik lidi uprednostnuje kvalitni potraviny, a kolik jich saha po tech levnejsich.