[Square] Ziskavani penez pro akce (Was: Re: Jak zlepsit Ferris Wheel Party -reakce Videnaku, nahravky)

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Pátek Červen 17 12:12:19 CEST 2011

frankvlcek na seznam.cz wrote:

>Ale Jirko, to prece delaji ceske a - !!! - moravske kluby take:
>zeptej se trba Extenďaku" ...

   Podle mych informaci (a opravte me, pokud se mylim), tohle se zpravidla uplatnuje tam, kde i ti poradajici clenove maji moznost se ucastnit vetsiny programu. Bud proto, ze poradatelske cinnosti je minimum (akce bez velkeho komfortu, pripadne s outsourcingem) nebo proto, ze poradatelu je tolik, ze pokud nekdo ma napriklad dve hodiny sluzbu (nejlepe z toho hodinu v dobe pro nej nezajimaveho programu a hodinu mimo program), zbytek casu muze tancovat...

   U nas se to pouziva spis jako zpusob, jak aspon opticky snizit ztratu poradajiciho klubu. I kdyz, ono se to da pouzit i jinak: pokud budu poradat plusovou akci, a mam v klubu hejno MS tanecniku, pozadam o praci primarne je - plusarum to umozni tancovat (a zaplati si to), a pro ty pracujici naplanuju nejakou moznost si zatancovat mimo program, aby nemeli pocit, ze jsou zneuzivani jako pracovni sila, a nikdo jim ani nepodekuje (a platit pochopitelne nebudou).

   System "clenove klubu si zaplati za pravo poradat akci, kterou nasledne jeste zadotuji formou doplaceni ztraty" je projevem podcenene prijmove stranky rozpoctu. Opakuje-li se to delsi dobu, je to projevem, odpuste mi ten vyraz, kolektivni blbosti. Cesta ven? Postupne zdrazit. Zkusme pocitat: pri zdrazeni akce o to 1 euro (25 Kc) a 50 ucastnicich v pokladne zbude o 50 eur (1250 Kc) mensi dira. A protoze tohle zdrazeni je nenapadne (malokdo si za rok bude pamatovat, kolik tam platil loni), neprojevi se ubytkem prijedsich. Pri zdrazeni o 2 eura (50 Kc) uz hrozi atakovani nejake psychologicke bariery, ale je to 100 eur (2500 Kc). Mensi akci (kde je tech 50 lidi realitou) to muze poslat do cernych cisel. Velke akce (okolo stovky lidi) tim ziskaji tech penez vic. Kazdopadne po nekolika malo letech ty akce budou schopne byt aspon na nule. Teda pokud klub nebude planovat velikassky na miniakce (Spanelsky sal Prazskeho hradu je krasny, ale pro prvni rocnik akce, jakych je patnact d
 o tuctu, se nehodi).

   Problem je, ze v dobach davnych se akce delaly tak, aby byly pristupne kapsam studentu. Tak, aby tanecnici (vetsinou studenti, co maji hluboko do kapsy) mohli jezdit kazde dva tydny tancovat. Dneska nejsme studenti, malokdo jezdi na vic nez jednu akci za mesic (aspon podle udaju z Traveller's booku) - ale ty akce jsou porad v cene dvou listku do kina. Jako pred patnacti lety...