[Square] Jak se kdo dostane do ctverylky (pokracovani)

Středa Květen 9 12:42:04 CEST 2012

Ahoj, jelikoz v ramci diskuse o "kvalifikacnich odznacich" jsme se dostali
trochu k jinemu tematu, budu pokracovat pod jinem nazvem.

Chtela bych nejdriv rict nejen chlapum o chlapech nasledujici:

Vim, jaky to je, byt "mensinovy" tanecnik. Byla jsem na nemecke akce
lidoveho tance, kde zrovna byl nedostatek zenskych. Mozna proto mne
vubec pozval jeden nemecky tanecnik, abych tam s nim jela. Tancovalo se v
kuse nejen od rana do vecera ale i od vecera do rana a tak jsem poprosila
sveho tanecnika o odpocinek. Okamzite se u mne objevila fronta (muzskych)
tanecniku, kteri se mnou chteli tancit. Abych se odpocinula, musela jsem se
schovat.

Taktez se mi na nasich akcich nemuze stat, presto, ze tancim i panskou
roli. Zeny preferuji "prave chlapy" nad chlapobaby, nekdy z osobnich
duvodu, ale nekteri (nejen holky) i z duvodu, ze ztraceji orientaci, kdyz
neni jasne videt, kdo "je chlap." Nektere kluby to resi maslickou
(Cloverleaf) nebo cepickou (Community).

Co se tyce spolecenska povinnost vystridat sedici tanecniky, drive
fungovaly dve pravidla. Prvni bylo napsane do knizky, co jsem mela od
Frantiska Vlcka, ze hostujici nemaji nechat hosty sedet, zvlast kdyz
prijeli zdaleka. To ovsem predpoklada, ze organizatori akce maji cas byt na
parkete a nejsou uvezneni v bufetu, u registrace a podobne.

Druhe pravidlo, pokud vim nenapsane je, ze clenove daneho klubu nenechaji
vlastni cleny sedet na cizi akci. Slysela jsem pravidlo dve, kdyz jsem
patrala po duvod, proc urciti tanecnici se mnou na dane akci nesli. "Mame
povinnost vystridat vlastni z vlastniho klubu a je jich dost, promin,
nemuzeme vystridat i Tebe".

Necekam, ze pro mne budou gentlmensky chodit chlapi. Staci mi, kdyz pro mne
chodi aspon baby :-) Anebo kdyz me aspon ti, pro ktere chodim ja, mne
neodmitnou :-)

Ale u ostatnich levelu na Majovce ani na round jsem se nesetkala s
odmitnutim. Vsude jsem nasla bez problemu lidi, kdo se mnou sli tancovat.
Jen u A1 jsem najednou byla ignorovana. Proto jsem si domnivala, ze to musi
byt proto, ze si lide domnivaji, ze level neumim. Ale videla jsem
tam tancit lidi, kteri ho umeli jeste min nez ja.

Po akci jsem s nekterymi mluvila, o kom jsem si domnivala, ze neumi tolik
co ja. V jednom pripade dana tanecnice mela za sebou pouze pul nalejvarny,
druha mela za sebou nalejvarnu a pul. Ale domluvily si tanecniky, pripadne
celou ctverylkou, pred akci. Tanecnici, s kterymi ty dve damy tancily,
souhlasili predem, ze je budou "tahat".

Za zminku stoji existence pocitace v Nemecku, kam daji jmena tanecniku a
pocitac rozhodne, kdo pujde do jake ctverylky. Ale kdo prijde na akci se
zpozdenim, se zbytek vecera do zadne nedostane, vse je predem vyprodane.

My to ale tady v Ceskoslovensku tak zatim nemame. A tak je to na
empatie/vsimavost/vnimavosti kazdeho se trochu rozhlednout, zda nesedi
nekdo prilis dlouho. Ja to bezne delam a pripominam to ostatnim ve svem
klubu at na klubovym veceru nebo na nasi klubove akci.

A je to tak jak Lenka rika, jsou kluby, kde je to normalni (stridani) v
klubu a pak se pokracuje i na akci. Proto patri na priklad roundova akce v
Nyrsku k mym oblibenym :-)

Byla na Majovce jeste dalsi dama, ktera delala "wallflower" dlouho presto,
ze vse umi na vysoke urovni a sedela dokud nekomu nesverila, ze pro
zklamanost odejde z akce. Pak teprve doslo jejim dlouholetym znamym, ze
chce tancovat a zacali pro ni chodit.

Ano, rict si chce odvahu a je tezko poznat, ktery pan nedostane veceri
proto, ze sel se mnou. Proto jsem radeji opatrne v pripade fixnich paru...

Jessica