[Square] Kvantita nebo kvalita?

Miloslav Malý mm na chello.cz
Čtvrtek Březen 26 17:38:04 CET 2015

Jirko, Tvym velkym problemem je, ze se sve videni  konkretni veci snazis vnutit ostatnim. Nikdo z nas neni povinen svuj nazor zmenit jen proto, ze Ty to vidis jinak. Mylis se, opravdu se strasne mylis, kdyz si myslis, ze existuje v tomto pripade jedna pravda. David Dvorak ma svuj nazor, David Tesar ma svuj nazor, Petr Dusek ma svuj nazor, ja mam svuj nazor. Vsechny tyto nazory, tyto pravdy jsou si rovnocenne. Zadna z tech pravd neni horsi nebo lepsi nez ta druha. Proste se jedna o nas volny cas a kazdy z nas si sam rozhodne podle svych kriterii, jak s nim nalozi. Neni na Tobe rozhodovat o tom, podle jakych kriterii se mame ridit, to je opravdu jen a jen nase vec. A nase rozhodnuti se vubec nemusi ridit nejakou logikou, protoze prvotni roli zde hraje iracionalni emoce: chce se mi, nechce se mi.

Miloslav Maly

From: square-bounces na square.cz [mailto:square-bounces na square.cz] On Behalf Of Scobak
Sent: Thursday, March 26, 2015 4:46 PM
To: Konference O. Square Dance
Subject: Re: [Square] Kvantita nebo kvalita?

I ja jedu na iPAC. Na kazdou halu cely vikend jeden level. Patnact calleru. Minimalne osm stovek lidi. Pokud pominu uplne nejvyssi levely, jsou vsechny haly stale plne.
Drtiva vetsina akci v Evrope si vystaci na square s jednou nebo dvema halami, pricemz v kazde hale se stridaji dva levely a nekdy je pridan jako dodatek jeste jeden level. Presne toto ma i Majovka. Ma logiku, proc.

Tvoril jsem squarovy program. Predstavte si. Mam top callera a ctyri dalsi callery. Cil je, aby si na top callera zatancovali tanecnici na vsech levelech. Idealne rovnomerne. On se potrebuje najist a obcas trochu odrelaxovat. Sandie v sobotu calleruje ctyri a pul hodiny sama a neco pres tri hodiny s nekym (cisty cas - odecetl jsem tipy, kdy ma s nekym blok, ale na podiu nebude). Sedm a pul az osm hodin na podiu, pricemz mym cilem nebylo ji strhat. Chci, aby byla v co nejlepsi forme. I kdybych pridal napriklad A2, nemohl bych to uz pridat Sandie. Delal by to Doug, Michal nebo ja, protoze Michael calleruje primarne mainstream a plus. Je to problem nekam narvat, aby to melo z hlediska vzhledu programu logiku. A i u Douga a Michala si preji, aby na sve tipy byli co nejkoncentrovanejsi a callerovali co nejlepe.

Podobne uvazuje vetsina tvurci programu. Nejde to prilis jinak.

Je neco spatneho chtit tancovat primarne jeden level?
Ano i ne.
Osobne to nedelam, protoze na kazdem levelu muze byt tanec zajimavy a naopak nudny. Naucil jsem se, ze zalezi na callerovi. Podivam se, kdo na akci calleruje, co calleruje a podle toho si udelam osobni program. Navstivim vic calleru, zajima me pestrost. Myslim, ze shodou okolnosti take dlouhodobe udrzitelna filozofie. Neprikazuji, ze ji musi kazdy mit. Nekdo chce primarne tancovat level - dobre. Ma na to absolutne pravo. Jenze. Muze to byt problem, pokud se filozofie pocitani hodin na akcich zacne brat jako standardni filozofie. Coz citim, ze se u nas deje (uz podle nekterych reakci v teto diskusi).

Pokud pominu, ze ani na iPACu se nedrzim na stejnem levelu a vratim se do Ceskoslovenska, je tu vic proti. Zakladni je, ze na to nemame. Mame vic akci, nez pred deseti lety? Mame vic tanecniku na akcich nez pred deseti lety? Ne. Mame mene akci a mene tanecniku. Jsou akce, kde v kazde hale tancuje spoustu casu jen ctverylka nebo dve. Dat kazdy jeden level do jedne tridy sice mozne je, jenze se jedna o balancovani na hodne uzke rimse. Nemusi se postavit ctverylka. Lide jsou rozrouseni, slaba atmosfera. Vyssi pocet ucinkujicich znamena vyssi naklady (mluvim o standardnim specialu). Opakuji, ze cim vic hodin caller na akci ma, tim mene se bude koncentrovat na jednotlive vykony. Dohromady jsou to problemy, ktere nici akce: "Byl jsem tam loni, nelibila se mi atmosfera, letos nepojedu." Taky se na to podivejte spolecensky. Za stavu, kdy cloveka stravi vetsinu specialu ve spolecnosti sedmi nebo patnacti lidi, ztraci kontakt s ostatnimi. Stava se trosicku vic "asocialnim ve squarovem slova smyslu". Z hlediska nasi squarove existence to neni cesta zrovna dobrym smerem. Filozofie pestrosti (kterou vpodstate vidite na vetsine akci v zahranici) by mohla byt v porovnani s tim dlouhodobou cestou ven (je treba pracovat uz od pripravek).

Osobne me square dance bavi. Doopravdy bavi. Dokonce i tancovat :). Loni jsem vyjel na jeden z poslednich specialu Ala Stevense. Nebyl podstatny level nebo tanecni uroven, proste jsem ho chtel jeste videt. Jel jsem do Rakouska na dva specialy, prestoze tam nebyla hvezdna jmena. Byl jsem na klubovych narozeninach v Brne. Chtel jsem potkat lidi. A protancovat vetsinu akce bez ohledu na level. Ano, taky me bavi vysoke levely. Za primarni vsak povazuji se obklopit takovymi lidmi, aby me to bavilo i bez ohledu na level. Od toho vychazi veskere me uvazovani. Ve finalni fazi podle toho tvorim program Majovky.

Uz si trochu rozumime?

Jirka

David Tesar: "Znicit tanecniky" jsem myslel v nejpozitivnejsim slova smyslu. Callerovat tak super, ze ze sebe vydaji dobrovolne maximum.

Petr Heart Dusek: "Caller ma pripravene mraky kratkych sekvenci". Urcite ano, jde to, je to cesta, ale neni tak jednoduche (dale mluvim o levelu do A2). Pokud caller sekvenci predtim nikdy neskusil, bude pro prvnim "prednesu" nejisty. Pokud uvedenou sekvenci udelal uz na x ruznych vecerech, ma predstavu, kde se tanecnici mohou zadrhnout. Vi, jak to zacallerovat, aby to udelali i lide, kteri to slysi poprve, protoze to takovym lidem uz x-krat calleroval. Je obrovsky rozdil vytahnout na specialu "osahanou" kombinaci a neosahanou kombinaci. Na specialu je to jine, nez na klubu. Spickovi calleri vytahuji na specialech "osahane" kombinace (nebo je dokazi cist tak, ze to neni videt). Vypada to uchvatne, maji mraky sekvenci. Jenze ne kazdy to dokaze delat takto zajimave a jeste, aby to byl stale tanec. Je treba ucit se a ucit se.

Dňa Thu, 26 Mar 2015 15:10:02 +0000 (UTC)
Jessica Jayne Maertin napísal:
> [...]
>spravny. Vim, tu chybu delame vsichni. Ale stejne jako pro nekoho je
>tim idealnim pruchodicem programu nasledovani Sandie, pro nekoho zari
>majaky v podobe intra do C a true hexaguny, je pro nekoho tim, co mu
>da nejlepsi pozitek z akce to, ze bude hodne tancit svuj level.
> Ty sam se casto chlubis tim, ze jsi byl prvnim ceskoslovenskym
>tanecnikem na plusu. Predstav si, ze pote, co ses ten plus naucil,
>bys vystartoval do Nemecka na akci, aby sis ho protancil - a tam se
>dovedel, ze prece je uplne jedno, ze plusu tam je minimum, protoze
>preci jde o to, dobre se pobavit s prateli.

! >>o Michaelovi Mühlhauerovi, 3. info o flyeru, 4. vzkaz o Sandie