[Square] Kvantita nebo kvalita?

Petr Dusek petr na dusek.info
Pátek Březen 27 10:16:48 CET 2015

> [...]
>Osobne to nedelam, protoze na kazdem levelu muze byt tanec zajimavy a naopak nudny. Naucil jsem se, ze zalezi na callerovi. Podivam se, kdo na akci calleruje, co calleruje a podle toho si udelam osobni program. Navstivim vic calleru, zajima me pestrost. Myslim, ze shodou okolnosti take dlouhodobe udrzitelna filozofie. Neprikazuji, ze ji musi kazdy mit. Nekdo chce primarne tancovat level - dobre. Ma na to absolutne pravo. Jenze. Muze to byt problem, pokud se filozofie pocitani hodin na akcich zacne brat jako standardni filozofie. Coz citim, ze se u nas deje (uz podle nekterych reakci v teto diskusi).

Jirko, ta filosofie je stejne hodnotna jako kterakoli jina. Nekdo tvrdi, ze vysoke levely jsou fuj a ten spravny pozitek je z dokonale zmaknuteho Basicu, takze zalozi klub, ktery nikdy, opravdu nikdy nebude tancit nic vic nez Basic. Nekdo dalsi tvrdi, ze dulezity je pouze vyhradne pocet hodin jeho nejvyssiho levelu a je jedno, jestli za mikrofonem stoji superstar typu Sandie nebo nekdo jako ja. Dalsi se diva pouze na to, kdo je za mikrofonem. Ty popisujes jeste jinou. Ktera z tech filosofii je ta spravna? Muj nazor: vsechny stejne. Clovek, ktery chce tancit svuj nejvyssi level, ma stejne pravdu jako ty nebo kdokoli jiny.

> Ano, existuje vice pravd. Kazdy ma svoji vlastni, specifickou (viz fakt, ze absolutni pravda neexistuje). Ne z kazdeho je ale dobre brat si priklad. Na poznani, kde se inspirovat, je nejlepsi polozit otazku: "Ci pravda prinasi nejvice prosperity?"

Komu? Pokud ma pravda je tou, ktera prinasi nejvic prosperity mne, pak je spravna (pro me).

>Petr Heart Dusek: "Caller ma pripravene mraky kratkych sekvenci". Urcite ano, jde to, je to cesta, ale neni tak jednoduche (dale mluvim o levelu do A2). Pokud caller sekvenci predtim nikdy neskusil, bude pro prvnim "prednesu" nejisty. Pokud uvedenou sekvenci udelal uz na x ruznych vecerech, ma predstavu, kde se tanecnici mohou zadrhnout. Vi, jak to zacallerovat, aby to udelali i lide, kteri to slysi poprve, protoze to takovym lidem uz x-krat calleroval. Je obrovsky rozdil vytahnout na specialu "osahanou" kombinaci a neosahanou kombinaci. Na specialu je to jine, nez na klubu. Spickovi calleri vytahuji na specialech "osahane" kombinace (nebo je dokazi cist tak, ze to neni videt). Vypada to uchvatne, maji mraky sekvenci. Jenze ne kazdy to dokaze delat takto zajimave a jeste, aby to byl stale tanec. Je treba ucit se a ucit se.

Co callerovi brani to zkusit? Tim myslim napriklad to, ze vezme ty sekvence, ktere jiz pripravil nekdo jiny, prostuduje si je (aby nasel potencialni mista rozpadu ctverylek) a pouzije. Az si bude jistejsi, zacne si ty sekvence upravovat, a teprve pozdeji sam tvorit.
Na lonske Convention byl Dingo postaveny pred cteni sekvenci z papiru, navic ztizene tim, ze musel trefovat velice presne do rytmu (rict figuru o dobu driv nebo pozdeji, srazil by se s cuerkami). Na nacvik mel priblizne pul hodiny (plus neco malo dalsiho casu, kdy ale nemel k dispozici hudbu, spolukecaly ani sal). A myslim, ze se s tim popasoval hodne dobre. Mas pocit, ze je lepsi nez vetsina ostatnich? Jsem presvedceny, ze by to zvladli temer vsichni.

Petr Dusek