[Square] Budeme si dávat účtenky

Petr Dusek petr na dusek.info
Pátek Srpen 5 14:56:59 CEST 2016

A ještě doplnění pro upřesnění:
Zákon o evidenci tržeb (112/2016 Sb.), § 12 (Tržby vyloučené z evidence
tržeb), odst. 3 říká:
"Evidovanou tržbou nejsou také tržby ...
h)  z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně prospěšných poplatníků"

Pojem "veřejně prospěšný poplatník" je definován v zákoně o daních z
příjmu (586/1992) v § 17a, odst. 1: "Veřejně prospěšným poplatníkem je
poplatník, který v souladu se svým zakladatelským právním jednáním,
statutem, stanovami, zákonem nebo rozhodnutím orgánu veřejné moci jako
svou hlavní činnost vykonává činnost, která není podnikáním."

Pojem drobná podnikatelská činnost není nikde definován, ale lze
předpokládat, že naše akce do toho spadnou.
Nicméně i tak se domnívám, že je bezpečnější akce prezentovat jako
setkání, jehož účastníci se prostě složí na náklady a tvrdit, že žádný
zisk nevzniká - jinak by na to pravděpodobně musel být živnosťák
zahrnující pořádání akcí, poskytování ubytovacích a pohostinských
služeb. Nepředpokládám, že některý klub takový živnosťák má.

Právníci a daňaři, do mě. Jsem jen amatérem a snadno se mohu v těchto
věcech mýlit.