[Square] Rainbow 2016 - zásadní změna

Petr Dusek petr na dusek.info
Čtvrtek Květen 5 17:24:42 CEST 2016

On 5.5.2016 15:43, David Tesar wrote:

> No a o tom to je. Az lide pochopi, ze timto pristupem zabijeji akce s
> velkym rozpoctem, tak mozna zase nekdy bude Rainbow se zahranicni hvezdou.

    Davide, nemůžu souhlasit.
    1) Spousta lidí se dřív nehlásí, protože to dřív ani nedokáže řešit.
    Jedni nevědí, jak budou mít práci/hlídání dětí/jiné povinnosti či
aktivity - na ty se nelze zlobit, protože těžko se hlásit na akci, když
nevím, jestli pojedu.
    Druzí vycházejí z toho, že jestli je lhůta stanovena nějak, tak asi
pořadatel ví, proč ji stanovil takhle. Pokud by to potřeboval vědět
dřív, dal by lhůtu tomu odpovídající. Na tyhle lidi by se zlobit dalo,
ale on ten názor má něco do sebe.
    2) Pokud je nejdražší položkou na výdajové straně zahraniční hvězda,
pak drastická redukce akce na setkání takřka intimní (jak jinak nazvat
sobotní blok C3a, když to v republice tancuje do 20 lidí?) způsobí, že
ztráta drasticky vzroste. Naopak, pokud tou rozhodující položkou je
pronájem prostor, pak je tohle opatření správným krokem.

    Řešení? Neexistuje, ale jestli ano, tak by to mohlo být něco z tohoto:
  - Zdražení akcí, aspoň těch se zahraniční hvězdou; nějak se mi zdá
divné, že akce, na které účast československých účinkujících stojí pár
tisícikorun, stojí stejně jako akce s hvězdným jménem na flyeru.
    Stojí-li celovíkendová akce včetně ubytování tolik co dva až tři
lístky do kina, je asi něco divně. Na druhou stranu chápu, že
čtyřčlennou rodinu (zdravím č. 13 v bufetu ;-)) zdražení akce o tři
stokoruny pro každého nepotěší.
    Nicméně výsledkem je klidnější spánek pořadatele a vědomí, že akci
nebude muset (tak moc) dotovat.
- Větší předstih pro "včasné" přihlášení; organizátoři tak budou mít
představu o situaci o něco dříve. Dopadne to ale na ty, kdo se dřív
slíbit nemohou - buď se budou hlásit a pak odhlašovat, takže ta
nejistota bude zase, nebo budou platit víc a skřípat zubama...
    Možná by pomohlo postupné navyšování cen (buď víc pásem než
včas/pozdě nebo v nějakém období plynulý nárůst), ale pak bych opravdu
nechtěl sedět v registraci a počítat, kolik kdo má platit.