[Square] Rainbow 2016

Miloslav Malý mm na chello.cz
Pondělí Květen 9 17:20:07 CEST 2016

Milý Jiří, krásně jsi to napsal. Doslova jsem u toho ronil krokodýlí slzy, jak mě to dojalo. Když jsem si osušil slzy, potlačil emoce, položil jsem si zcela pragmatickou otázku: Proč? Proč toto všechno dělat? Pochopil bych to, kdyby to byla naše profese, kdyby nás to živilo. Jenže, děláme to pro zábavu. Proč vnucovat lidem něco, o co už prostě takový zájem nemají? Dobře, přesvědčíš dostatek lidí, akce se Ti naplní, budeš mít chvilkový pocit úspěchu a ..... za rok tahle řehole bude stejná, ne li horší. A čím víc bude pár organizátorů aktivních a vše budou tanečníkům strkat přímo pod nos, tím víc budou vyflusnutí až dojde na stav těžkého vyhoření. Má to smysl? Má smysl věnovat tolik času, nervů a práce tanečníkům, pro které je to tancování vysloveně jen okrajovou záležitostí?  Osobně si myslím, že je to naprosto zbytečná práce. Možná by vůbec nebylo na škodu nechat tanečníky, ať si ujasní, zda ještě mají zájem a umožnit jim, aby ten zájem dali najevo nějakou vlastní aktivitou, třeba tím, že se po těch akcích začnou sami poptávat.

Miloslav Malý

From: square-bounces na square.cz [mailto:square-bounces na square.cz] On Behalf Of Scobak
Sent: Monday, May 09, 2016 3:37 PM
To: David Tesar; square na square.cz
Subject: Re: [Square] Rainbow 2016

Je nutne tomu predejit. Ale nerikam, ze to je snadne. Kazda akce ma specificke podminky. A hodne zavisi na stavu konkretniho klubu.

V roce 2007 jsme meli na Majovce 26 platicich tanecniku. Byla to doba, kdy jsme si sahli na dno i jako klub - obcas byl problem postavit ctverylku. Prezival nazor, ze lide k nam prijdou vzdy (v roce 2006 bylo 60-80 hostu, nevim presne). Problem je, ze cim nizsi pocty, tim zranitelnejsi akce je. Loni napriklad nedopadlo FWP ve Vidni nijak dobre - meli jen 120-140 lidi (presne z hlavy nevim, ale v minulosti nemeli problem mit 200). Tak zmenili system. Nasli levnejsi prostory pro mene lidi, stanovili, ze kapacita akce je 100 a je treba se predregistrovat. Vysledek je, ze maji aktualne predregistrovanych necelych sedmdesat lidi, vcetne clenu Vienna Swingers. Jinymi slovy - snizeni standardu vede casto k zjisteni, ze se da klesnout jeste hloubeji. My tehdy v roce 2007 nedokazali mit flyery na nasi akci na convention,! ktere by lo par tydnu pred nami. Vedeni zilo v predstave, ze "lide vzdy prijdou".

V roce 2008 jsme udelali 1st Slovak Convention a meli 300 platicich tanecniku, z toho 100 ze zahranici. Vstali jsme z popela. Odpoved na otazku "Jak?" zni: "Makat, makat, makat." Cim hloubeji padnete, tim vic prace to pak je. Plus je treba v uvodu udelat zmeny - primarne u lidi, kteri zpusobili, ze je stav, jaky je (ani neni nutne, aby svuj omyl uznali, staci, kdyz za sebou prasknou dvermi v presvedceni, ze bez nich to fungovat nebude).

Znacne riziko je, rikam tomu, "plizivy pokles". Jeden rok prijede 200 lidi. Pak 180. Pak 160. Pokles nikdy neni takovy, aby klub vyhlasil poplach. Vedeni to vzdy nejak oduvodni. Takze se rok od roku dela to same. Rok od roku se vice a vice zanedbava propagace a komunikace. A jde to dolu. Snizuji se standardy predchozich let, misto, aby se zamakalo. Presne tohle jsme zazili v Karoline s Majovkou. Trvalo to pet, sest let a vyeskalovalo v roce 2007. Karel Ste! fek mi ne davno vykladal, jak zanikl Corn Roast Dance v Erlangenu. Velmi podobne - upadek behem cca peti let. Podobne problemy meli i ve Vidni - pokles z puvodnich 200-220, pres 180 a 160 na lonsky stav (u nich to bylo zpusobeno castym menenim postavy organizatora - kazdy organizator musel nanovo tvorit kontakty a vztahy). Je treba si uvedomovat, ze z te super navstevnosti, ktera byla letos a kdy vsichni slibovali, ze prijedou pristi rok zase, cast lidi neprijede - a prave minimalne tuto cast je treba sehnat mezi lidmi, kteri u nas letos nebyli! Je trebat delat znova a znova propagaci pro nove tanecniky a soucasne komunikovat se starymi prateli.

To je zaklad.

Jirka