<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3059" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=690550509-16052007><FONT face=Arial
color=#0000ff size=2> Obávám se, že jsi špatně četla poslední maily od
Benitta. Viděno jeho optikou zas takový rozdíl mezi chozením pozdě a nechozením
vůbec není.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=690550509-16052007><FONT face=Arial
color=#0000ff size=2> Také je potřeba přihlédnout k tomu, že někdo může
tančit v jiné hale a když už programy nakrásně začínají a končí synchronně, může
ho uprostřed bloku tato hala z různých důvodů zajímat, přejde do tvé haly a tam
na něj nastartují ti tví bojovníci a začnou ho lynčovat, že si dovolil přijít
pozdě.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=690550509-16052007><FONT face=Arial
color=#0000ff size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=690550509-16052007><FONT face=Arial
color=#0000ff size=2> Souhlasím s Františkem Sládkem. Pokud jsem na
začátku bloku v sále a stojí tam aspoň jedna čtverylka, je obvykle jen moje
blbost, že v ní nestojím.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><SPAN class=690550509-16052007><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2>
Alnagon</FONT></SPAN><BR></DIV>
<DIV class=OutlookMessageHeader lang=en-us dir=ltr align=left>
<HR tabIndex=-1>
<FONT face=Tahoma size=2><B>From:</B> square-bounces@square.cz
[mailto:square-bounces@square.cz] <B>On Behalf Of </B>Lenka
Hamplova<BR><B>Sent:</B> Wednesday, May 16, 2007 10:59 AM<BR><B>To:</B>
Konference o Square Dance<BR><B>Subject:</B> Re: [Square] Příchody a
jiné<BR></FONT><BR></DIV>
<DIV></DIV>Tak jsi me pripravil o praci. :) Neco podobneho jsem chtela napsat
... Jen bych dodala, ze vidim rozdil mezi tim, ze nekdo nechce prijit na nejaky
tanecni blok a tim, ze na nej dorazi o 5, 10, 15 minut pozdeji. Ti, co prijdou
"jen" pozdeji, zrejme zajem maji, ale uz nemaji tolik ohledu k ostatnim
tanecnikum (a i callerum), aby tam byli od zacatku. Myslim, ze tohle je potreba
rozlisovat a s chozenim pozde bojovat. <BR><BR>Lenka<BR><BR>
<DIV><SPAN class=gmail_quote>16.5.07, <B class=gmail_sendername>Sládek
František, Ing.</B> <<A
href="mailto:Frantisek.Sladek@pl.ds.mfcr.cz">Frantisek.Sladek@pl.ds.mfcr.cz</A>>:</SPAN>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
<DIV>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Tentokrát mi to nedá, abych nereagoval,
když se tak pěkně rozběhla debata o elitních tanečnících a elitních
čtverylkách, pozdních a včasných příchodech atd. Zaznívají nejrůznější více či
méně bizarní návrhy, ale řešení je neobyčejně prosté - stačí dodržovat
existující pravidla včetně respektu jednoho k druhému (ostatním). </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Ačkoliv se rozhodně nepovažuji za elitního
tanečníka, běžně (a rád) působím v takto označených čtverylkách a
neváhám si přinést i tu zmiňovanou židli. Předně musím vysvětlit, že podle
druhu akce se tam chci učit, procvičovat nebo tančit. Proto stavím čtverylku
před začátkem typu, ale běžně zjistím, že jsme tam s partnerkou a
callerem sami. A tak se například na zmíněné PACce vydám před devátou hledat
po chodbách a ložnicích podobně odhodlané nadšence postižené squarozou.
Pohledy a poznámky, po nichž ztrácím jistotu o svém duševním zdraví, pominu, a
od dotázaných ještě vyslechnu, že je nutno se probudit, vstát, vykonat
hygienu, posnídat, … Vrátím se do haly, použiji zmiňovanou židli a ve třech
(caller, partnerka a já) vyčkáme 10 či 20 minut opožděného příchodu dalších
šesti lidí a konečně i začátku tancování. Připomínám, že se jedná o výuku nebo
procvičování, a neodpustím si otázku: je to OK? NE! </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Skončí typ. Poděkuji a začnu stavět
čtverylku na další, protože kvůli tomu jsem přece na akci přijel. A žádné
pravidlo mi neurčuje, že si mám jít sednout někam mimo parket. Z logiky
vyplývá, že ji bud stavět na pozici první čtverylky, nikoliv té poslední někde
vzadu. Rozhodně nepředstírám, že si chci povídat, ale prostě si povídám. Teď
je totiž nejvhodnější chvíle např. probrat problémy, které se vyskytly během
tancování. Co udělají ostatní (ve čtverylce a mimo ni), závisí na jejich
rozhodnutí. Budou-li ostatní ze čtverylky reagovat stejně jako já, vznikne
„elitní" čtverylka, bez snahy někoho vyloučit nebo nepustit tančit. Výsledkem
je, že se buď dostaví některý tanečník, aby mne vystřídal, nebo se ocitnou v
„elitní" čtverylce, která nebyla předem domluvená, ale její „elita" spočívá v
tom, že její účastníci přišli tančit. </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Po skončení typu Míla často zavelí
„střídáme". Nemyslím, že bych proto musel běžet někoho přesvědčovat, aby
zaujal moji pozici. Sám za sebe říkám, že jsem ochoten se nechat vystřídat
kdykoliv a že střídání leckdy nabízím dokonce i během typu. Kdykoliv ale ne
kýmkoliv. Tuto vstřícnost ode mne nemůže čekat nikdo z těch, které jsem před
začátkem tancování marně přesvědčoval o tom, aby se tancování zúčastnili. Měli
totiž stejnou šanci tancovat jako já, ale odmítli ji. Nevidím vůbec žádný
důvod, proč bych se měl v jejich prospěch já vzdát tance. </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Na dokreslenou: Tančili jsme s Růženkou na
Spring jamboree v Kuchen, sami ve čtverylce Němců. Po skončení typu jsme
poděkovali a kousek poodešli. Během chviličky jsme byli obklopeni opět „naší"
původní čtverylkou. Všichni jsme se tomu zasmáli a přiznávám, že nás zájem
německých tanečníků, kteří nás neznali, být s námi ve čtverylce opravdu
potěšil. Nepíšu to, abych se vychloubal, ale ptám se, zda jsme ten hrozný
zlozvyk vytvářet „elitní" čtverylku nevědomky nezanesli i k našim sousedům. ?
</FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Za sebe říkám, že se nezúčastňuji vytváření
žádných „elitních" čtverylek, jako obrany proti novým méně zkušeným
tanečníkům, a že taková čtverylka běžně vzniká bez předchozí domluvy (viz. 2.,
3. a předchozí odstavec). Těm, kteří o elitě píší a přitom stojí či sedí mimo
mohu doporučit jenom dvě věci: dejte svůj zájem tančit najevo a něco udělejte
pro to, abyste tančili (Například: přijďte před zahájením bloku, stavte
čtverylku mezi prvními, střídejte pokud je příležitost …). Většina „elitních"
tanečníků, jak je znám, je ochotná vám pomáhat. Podle mého názoru o tom
dostatečně svědčí samotný vznik a existence PACek, navíc spojených s Chislem
nebo Student party. </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">PS: Ještě několik postřehů z Kuchen, pro
porovnání. Spali jsem v hale. Nevím, kdo večer zhasínal, ale vím, že potom již
NIKDO nerozsvítil, celou noc mne NIKDO nebudil (příchodem, kecáním,
rozsvěcováním, ani jiným projevy kamarádského veselí), takže jsem ji na rozdíl
od tuzemských akcí prospal. Ráno sice nebyl budíček, ale VŠICHNI vstali a hala
byla prázdná dávno před stanoveným časem. A můžete se divit - tanečníci byli v
hale (jiné, než spací) mnoho minut před zahájením bloku a stavěli čtverylky
(elitní?). A caller bez problému začal v čase uvedeném na programu. (Stejné
zkušenosti mám i z jiných akcí.) </FONT></P>
<P><FONT face="Times New Roman CE">Nechci tady vyprávět žádnou pohádku o zemi
zaslíbené, ale ti lidé se chovali tak, jak se od nic očekávalo. Dost možná ani
kamarádsky, ale jenom slušně a korektně.</FONT> <FONT
face=Wingdings>J</FONT><FONT face="Times New Roman CE"> Nezkusíme to
také?</FONT></P></DIV><BR>_______________________________________________<BR>Square
mailing list<BR><A onclick="return top.js.OpenExtLink(window,event,this)"
href="mailto:Square@square.cz">Square@square.cz</A><BR><A
onclick="return top.js.OpenExtLink(window,event,this)"
href="http://trubka.network.cz/mailman/listinfo/square"
target=_blank>http://trubka.network.cz/mailman/listinfo/square</A><BR><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></BODY></HTML>