<div>Ano, ucim i 2 studenty, kdyz prijdou vcas a ostatni ne. Neopakuji to za jejich cas, ale zpozdilce museji prijit na konzultace jindy. A necekam na ne, protoze nemuseji vubec dorazit.</div>
<div> </div>
<div>Opakovani povazuji za cast vyuky.</div>
<div> </div>
<div>Ted vim, ze kdyz chci, aby urciti ucinkujici se me venovali podle rozpisu, kdyz budu v mensine, musim o tom aktivne zadat.</div>
<div> </div>
<div>Kdyz naopak sama budu chtit neprijit na urcity blok nebo neprijit vcas, oznamim to ucinkujicimu predem, abych sla prikladem.</div>
<div> </div>
<div>Uz jsem tu psala, ze muj tanecnik by zustal dele za cenou, ze by musel zaplatit hotel v Praze a mit zpozdeni do prace v pondeli rano. Stuttgart neni Olomouc.</div>
<div> </div>
<div>Ted ctu, ze vlastne prisel o jive, ktery byl navic. </div>
<div> </div>
<div>Pro kompletnost, tanecnik mi napsal, ze byl celkove spokojeny s akci. Jessica</div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">2011/3/23 kuceraro <span dir="ltr"><<a href="mailto:kuceraro@seznam.cz">kuceraro@seznam.cz</a>></span><br>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" class="gmail_quote">Vážení<br>obvykle s úsměvem pročítám vaše ohnivé diskuze a myslím si často něco nepříliš lichotivého. Proto sice na konferenci jsem, ale takřka nikdy neodpovídám. Výjimku činím až teď.<br>
<br>K tzv. pozdnímu začátku nedělního opakování Nalejvárny - tedy akce, kterou organizuji a tudíž se mně dotýká - bych dodal jen to, že pokud měl někdo potřebu odjet dříve a velmi mu záleželo na tom, že určité věci chtěl zopakovat přednostně, měl se příslušnému vyučujícímu zmínit a příp. to říci mě dřív, než mělo začít opakování.<br>
Program na Nalejvárnách je flexibilní, dodržování času odpovídá daným možnostem, jejichž rozsah je ovlivněn rozmanitými podněty a to platí i v případě opakování. Takže se mohlo leccos požadavku přizpůsobit, pokud by to nebylo v rozporu s jinými významějšími zásadami, které vyučující v daném případě mají.<br>
Pro nás (řekněme za mne, který jsem obvykle zodpovědný za výukový či cílový obsah) je prioritou začínat stěžejní bloky - tedy ty výukové - včas. Všechny další bloky jsou podpůrné a mají sloužit jako zábava a odreagování po zápřahu, který všem dává výuka. A pro ně platí i volnější uspořádání. Jen striktní dodržování všeho nevytváří pohodu, je potřeba na leccos reagovat okamžitě a tudíž flexibilně. Může se klidně stát, že výuka skončí i dřív, když zjistíme, že už to už lidé neberou a raděj vložíme nějaké odreagování, snížíme zátěž, apod.<br>
Chápu rozčarování nad mírně zpožděným začátkem (ne větším, jak 10 min.) nedělního opakování, ale pro mne jako organizátora je zase rozčarování, že někdo něco chce a odjede před koncem. A viní z problémů z toho vzniklých někoho jiného. Akce byla do 12,30, skončila 12,36 a byla naplněna požadovaným obsahem (dokonce v Jive i o tanec více, než bylo původně plánováno). A pokud chci odjet před koncem, dělám to vždy s vědomím, že o něco přijdu.<br>
Spíše bych chtěl apelovat na ty, kteří mají pocit, že už to, co se právě opakuje, umí, a tak se nepokrytě - řvouce - v přísálí baví a to tak, že je musí vyučující několikrát napomínat. To myslím narušuje výuku mnohem více, než zmíněných necelých 10min. zpoždění. Tento jev je ale zavedený v českých luzích a hájích a svědčí o nedostatku tolerance.<br>
Jsem rád za Matyášův příspěvek, ve kterém objasnil plánování svých bloků. Mám podobné zkušenosti. A vycházejí z praxe.<br><br>Prosil bych teoretiky, aby si nejdříve nekde vyzkoušeli své teorie. Mílovy výkřiky o učení tanečníků přesným začátkem kdykoli a kdekoli beru s úsměvem. Jako caller a tvůrce i vyučující je skvělý, další jeho názory však nesdílím. Já osobně jedu buď na akci pracovat (učit a cuerovat) nebo se tancem pobavit a něco se naučit. Ale ne utancovat do mrtva. A podle této zásady přistupuji i organizaci svých akcí pro druhé. Jejich cca 14 leté výročí nejspíš svědčí o tom, že moje snaha o vyváženost míry tlaku i pohody zatím vychází.<br>
<br>Pro Jessiku :<br>Nepochybuji, že byla poznámka, vyvolávající tuto diskuzi, míněna dobře. A z určitého pohledu - studenta v časové tísni - i pochopitelně.<br>Ale jako kantorka určitě nepředstoupíš před 2 žáky ze 40ti a neučíš je, jen proto, že začala hodina. Chce to míru pozornosti, která odpovídá počtu zúčastněných. Jinak bys musela těch zbylý 38 učit všechno znovu, až za 10min. přijdou. A to považuji za práci zbytečnou. To raděj počkám těch 10 min., až těch posluchačů budu mít řekněme 12 a to zejména takových, kteří to potřebují. Pak vím, že moje práce má nějaký smysl.<br>
<br>Pěkný , slunný den, dostatek tolerance a osobní pohody přeje všem    Rosťa Kučera<br><br>_______________________________________________<br>Square mailing list<br><a href="mailto:Square@square.cz">Square@square.cz</a><br>
<a href="http://trubka.network.cz/mailman/listinfo/square" target="_blank">http://trubka.network.cz/mailman/listinfo/square</a><br></blockquote></div><br>