[Callers] Pouziti figury Lead Right

Martin Podlaha pavouk na square.cz
Pondělí Prosinec 19 12:01:00 CET 2005

Vidim to tak, ze Lead Right/Left samozrejme lze pouzit i pro samostatne pary
(nebo i samostatne tanecniky), byt se to pouziva pomerne malo a je nutno
cekat problemy.

A dale to vidim tak, ze konkretni pouziti pro infacing couples z parallel
two-faced lines bych se asi neodvazil pouzit, pokud bych mel na place vice
jak jednu ctverylku. :-)))
(Ano, prehanim - po dukladne priprave a vysvetlovani bych to pouzil i v
pripade vetsiho mnozstvi ctverylek.)

Osobne se domnivam ze intuitivnejsi vysledek je ze tyto pary skonci jako
facing couples a asi bych tak ocekaval vysledek u vetsiny ctverylek (a sam
bych to tak patrne take zatancoval). Ono pravidlo "nejdu pres stred kdyz
nemusim" je alespon na dolnich dvou tretinach definovanych levelu znacne
akademicke a myslim ze ani vetsina hodne dobrych tanecniku o nem v teto
podobe neslysela. Navic ve vetsine pripadu nebudou mit na vytvoreni
two-faced line dostatek prostoru, zatimco facing couples pujdou naprosto
pohodlne.

Nicmene, souhlasim, ze ciste technicky spravne reseni je two-faced line. A
jelikoz to je spravne reseni, je nutne je od nekterych tanecniku
ocekavat.... Procez bych k cele kombinaci pristupoval se znacnou
opatrnosti.... Tezko zde najit ten 100% spravny pristup:
Akceptovat (a predpokladat) pravdepodobne a i tanecne pohodlnejsi reseni,
ackoliv je chybne?  Ne, utvrzovat tanecniky v chybe je rozhodne spatne.

Nebo si vynutit reseni technicky spravne, ale pro vetsinu nepochopitelne a
tanecne vetsinou neprilis pohodlne? V nekterych vyjimecnych pripadech snad,
ale vetsinou to neni dobry napad prave pro tu nepohodlnost a take pro
vysokou pravdepodobnost rozpadu ctverylek.

Nepouzivat to vubec, vyhnout se problemu? No jiste, to je elegantni
reseni... ale pokud se budeme vyhybat kazdemu problemu, skoncime u Circle
Left, Cirlce Right, Circle Left, Circle Right.... jezis, neni to moc tezke?

Martin "Pavouk" Podlaha
pavouk at square.cz