[Callers] Pouziti figury Lead Right

Milan Vancura milan na ucw.cz
Úterý Prosinec 20 11:00:30 CET 2005

> Ano, jak tedy tu formaci rozdelime? Podle dlouhe
> nebo kratke osy?

Ne, rozdelime ji podle skupin, ktere delaji ty figury. Proto je v definicich
vzdycky uvedeny pocet lidi, ktereho se figura tyka. A je uplne jedno podel
ktere osy ty skupiny jsou, protoze muzou byt i jinak nez podle osy. Napr.
figura pro par callovana ze ctverylky vlastne rozdeli formaci SS na ctyri
skupinky na ctverecku a ne podel zadne osy.

Snazil jsem se to uz jednou napsat s priklady Touch 1/4 resp. Touch 1/2. Ty sam
jsi to napsal s moc peknym prikladem Veer Left (ten se Ti fakt povedl, ja si tu
lamal hlavu a nakonec jsem musel sahnout k Touch 1/2, ktera na MS neni).
V puvodnim Dougove dotazu to na prvni pohled vypada moc slozite, proto si to
rozebereme postupne. Mail bude sice delsi, ale snad o to pochopitelnejsi.

Puvodni dotaz na Lead Right podle me narazil kvuli tomu, ze se snazi resit
nestandardni situaci a ono to vypada, ze se neshodneme ani na situacich mnohem
jednodussich. Nebo ze kvuli na prvni pohled mene prehledne situaci nekteri
prestavaji ctit zakladni pravidla? Nevim. Nevim, nerozumim tomu, jak najednou
muze nekdo uvazovat o tvorbe nejakych two-faced lines uprostred. To nema zadne
opodstatneni a vubec me nenapadlo, ze nekdo prijde i s necim takovym. Vezmeme
proto jednodussi priklad:

Facing Lines, everybody Lead Right:

  vvvv  --->   <><>
  ^^^^         <><>

Souhlasite aspon s timto? Nebo taky chcete vytvaret two-faced lines uprostred,
prechazet z jedne ctverice do druhe nebo nejak jinak mi zvedat adrenalin? :-)

Pokud se aspon na tomhle shodneme, tak pokracujme v uvaze: jelikoz se
jednotlive skupiny neovlivnuji (shodli jsme se na tom o par radku vyse), staci
uvazovat jen jednu z nich a koukat jen na ni. V puvodnim Dougove dotazu ta
skupina vypadala takto:

   ^^
   ^^

a pozadavek byl, aby Lead Right udelali jen tanecnici v zadnim paru (Trailers).
Vime uz, co by ti tanecnici delali pri stejnem povelu, kdyby byli aktivni i
ostatni tanecnici (koncilo by to v Trade By formaci, viz obrazek vyse) a tudiz
vime, ze nasi Trailers zmeni svou pozici nasledovne - schematicky znazorneno:

  . .           . x
  x x   ---->   . x

Pro vsech osm tanecniku:

  . . x x       . x x .
  x x . .  ---> . x x .

(tecky jsou volna mista, 'x' mista obsazena nasimi aktivnimi tanecniky)

Takze uz vime, kde by skoncili nasi tanecnici, kdyby jim nikdo neprekazel.
Zbyva vyresit posledni problem: on jim nekdo prekazi. V SD se nesmi potkat dva
lidi na jednom miste bokem.

Proto v nasem pripade existuji jen dve reseni:

  ^ ^ v v          ^ X <
            --->     > X v
  ^ ^ v v

Cili na dvou mistech se tanecnici nabouraji a tudiz je Lead Right z teto
formace nedovoleny call.

Druhe reseni:

                 ^ ^
  ^ ^ v v          > <
           --->    > <
  ^ ^ v v            v v

Neaktivni tanecnici poodstoupi, aby se tam ostatni vesli. Podobne jako u Heads
Swing Thru ze staticke ctverylky.

Ackoliv se mi tohle reseni puvodne moc nelibilo a preferoval bych to prvni, tj.
Lead Right z teto pozice nepouzivat, tak ted si rikam ze de facto neni moc
duvodu toto druhe reseni zavrhovat. Naopak ze mnohem vice odpovida MS chapani
Lead Right, protoze MS tanecnik se nepohybuje v zadne matici - nebo o tom aspon
nevi :-)))

Co myslite?

Milan Vancura