[Callers] Pouziti figury Lead Right a dalsi

Milan Vancura milan na ucw.cz
Čtvrtek Leden 12 14:59:40 CET 2006

> A jak zajistis jeho dodrzovani v mire alespon "co nejvetsi"? Budes lidi
> prosit? Budes je presvedcovat? Budes je nutit? K tomu poslednimu nemas paky
> a na ty predchozi moznosti neverim. :-(

Vicemene, ac je mi z toho trochu smutno, musim souhlasit s Pavoukem.
S podobnym problemem mimochodem nejsme sami. Duvod, proc uz pet let dela MS
definice Clark Baker pro Callerlab i pres vsechny ty komplikace, zdlouhava
jednani, vysvetlovani zakladnich veci znova a znova MS committee je prave v
tom, ze Clark doufa, ze az se mu to jednou povede, tak diky autorite CL to
aspon nekdo bude uznavat a postupne se to po svete rozsiri.

Budete se mozna divit, ale i takove dilo jako Ceder Chest totiz neni
celosvetove uznavane - z jednoducheho duvodu: kdo to nepotrebuje a z nejakeho
duvodu se mu to nehodi do kramu, tak to dokaze napadnout at je pravda kde chce.
A to "hozeni se do kramu" muze byt i tak prosta vec jako ze uz X let calluje
nejakou kombinaci na hrane definic (nebo az za ni) a prijmutim te, jinak velmi
kvalitni, ucebnice by musel uznat, ze se mylil a do budoucna by si na sebe usil
bic, ze ho bude podle te ucebnice nekdo kontrolovat a upozornovat, ze tohle se
callovat nema. A to je to, co typicky lokalni caller v zadnem pripade nechce
dopustit. De facto je to jeho hlavni zajem, tohle nedopustit.

Takze me nedela problem nic z toho, co Doug psal, sepsat. Mne nedela problem
ani byt clenem skupiny, ktera by to sepisovala (tj. nemusim mit jediny pravdu a
rad o tom vecne a podlozene podebatuju s ostatnimi a rad to sepisu na MS
urovni), ale jsem si zcela jist, jak by to dopadlo, obzvlast v CR, kde je
nelokalnich calleru mene nez prstu na me jedne ruce.

Me z toho tudiz bohuzel plyne, ze je pro mne jednodussi, levnejsi a prijemnejsi
tech par lidi obvolat, zaplatit jim veceri v poradne restauraci a probrat to
tam z oci do oci. A mam temer 100% jistotu, ze jsem docilil temer tehoz jako
tim dokumentem, ktery bych sepisoval pul roku a dalsich nekolik let se ho marne
snazil prosadit, aspon k precteni, kdyz ne k pochopeni a respektovani.

Pokud bych na to sel cestou dokumentu, tak bych urcite popremyslel o tom se
pripojit ke Clarkovi Bakerovi. On uz totiz v novych MS definicich predmluvu ma
a myslim, ze v ni je i temer vsechno, co Doug psal - takze by stacilo to
zkontrolovat, domluvit s Clarkem zmeny a popostrcit ho k tomu, aby to co
nejrychleji zverejnil. Pak bychom docilili tehoz, co Clark - meli bychom to
(minimalne se zpozdenim, kdybychom to zverejnili pred finalnim schvalenim)
posvecene MS comittee CL.

Milan Vancura