[Callers] Nejasnosti v provádění figur

Tomas Machalik doug na square.cz
Neděle Červenec 20 10:46:56 CEST 2014

> Tak k tomuhle bych měl ještě jeden dotaz. Nevím, zda to v současnosti
> platí, ale bývalo snad zvykovým právem, snad dokonce na stránkách
> callerlabu psáno, že tanečník se při kruhových formacích může do
> požadované formace natáčet až o 90° tak, aby šlo figuru provést, viz Do
> paso nebo Right left grand ze Static square (používá se dodnes a dokonce
> i z řad).
> Je nějaký důvod, proč by to nemělo platit i pro tuto zmíněnou možnost?
> Vytvoření formace Alamo ring nepožaduje natočení o celých 90°.
>
> Miloslav Malý

Nikde jsem se nedopidil informaci o tom, ze by se tento uzus nekdy
uplatnoval ve formacich na krouzku obecne. Pokud je mi znamo, vzdy se to
vztahovalo (a vztahuje) na konkretni figury: u figur Allemande Left a
Right And Left Grand je to v definici vyslovne receno, u figury Do Paso to
z definice vicemene vyplyva (s ohledem na problematicke definovani pojmu
Partner).

Pokud caller chce pouzit nestandardni kombinaci nad ramec definic, mel by
dle meho nazoru tanecnikum pokud mozno presne rici, co od nich chce -
"transformace" ctyr minivln stojicich na pozici staticke ctverylky na
formaci Alamo Ring je typickym prikladem; dalsim je napriklad napoveda
"All Boys Run, check Facing Lines" z formace Wrong Way Thar, kdy v jedne z
vln jsou panove uprostred a ve druhe na koncich:

     G<
G^Bv B^Gv

     B<

Ciste technicky to samozrejme spravne neni, protoze by mela vzniknout
formace Facing Star Promenade. Podobne se pri figure Promenade pouziva
figura Wheel Around k vytvoreni formace Facing Lines.

 					Tomas "Doug" Machalik