Re: [Square] Neblázněte!!!!

Mgr. David Nováček david.novacek na centrum.cz
Pátek Duben 22 10:59:14 CEST 2005

Pred mnoha lety se tancil SD na Mohelnickem dostavniku, 5.000 country lidi
posledni vikend v srpnu, proste perfektni termin, pred par lety jsem se to
snazil ozivit, ale nejak bylo malo ochotnych lidi, presto se darilo aspon
bokem u zachodku si zatancovat, videl nas (nebo slysel o nas?) poradatel
Aligator a rekl nam sam od sebe, ze nas klidne pristi rok pusti pred country
balem na hlavni tanecni prostor jako ukazku!!! Samozrejme by to pak chtelo
ne jednu ctverylku, ale jako OA v Blave (tedy asi o neco min lidi...)
Nerealizovalo se to, ja uz jsem na to nemel silu to zorganizovat a nikdo
jiny se nenasel... Mozna skoda... Lojza.

----- Original Message -----
From: "Žaba" <zaba at worldmail.cz>
To: "Konference o Square Dance" <square at square.cz>
Sent: Friday, April 22, 2005 9:31 AM
Subject: Re: [Square] Neblázněte!!!!

Podle mě se to dá propojit vcelku s čímkoli aktivním - klidně i s tím
rýžováním zlata, jak už tady Pyro navrhoval. My například jsme se dostali k
SD tak, že jsme byli na akci, kde se učilo jezdit na koních, mluvit anglicky
a tancovat country. A Pralinka, kterej tam to country učil, si neodpustil
předvést i čtverečky... a už to bylo! Podle mě na akci, na které jsou lidi
ochotní něco osobně dělat a věnovat tomu jakési úsilí, existuje reálná
šance, že se někdo chytí - a zároveň i reálná šance, že ti lidi poznají,
pochopí a ocení právě to, že se u toho vyblbneme a baví nás to.

> 1.Orientovat se na studenty? ti se nauci, budou chodit, treba i
> pravidelne rok, dva a pak se vrati domu, kde SD nemaji a konec

Někteří studenti jsou doma i v těch městech, kde kluby jsou, jiní se
nevrátí, ale ve městě zůstanou...

> 2.Orientovat se na nezadane? Muze to byt jedna z cest.Pokud je clovek
> sam, muze to brat vic nez jen jit si zatancovat...

Nevím, nezadaní jsou podle mého názoru příliš neurčitá skupina, těžko jako
celek oslovitelná. Kromě toho si myslím, že mezi nimi bude těch, kteří
nejsou ochotní cokoli dělat, zhruba stejně jako v celé populaci, tedy
většina :-(.

> 3. Orientovat se na starsi lidi ( s dospivajicimi ci dospelymi detmi?
> Zde myslim by mohla byt urcita sance. Lidi vychovaji deti a co dal?
> Potom by teoreticky mohli mit cas a na dlouho. Navic starsi generece ma
> myslim ke country bliz...

To by mohla být cesta, ale moc si nedokážu představit, jak je cíleně
oslovit. Myslím, že pokud by se chytli, je dobrá šance, že vydrží, ale
podobně jako u nezadaných (nebo snad dokonce ještě víc) bych se obávala, že
se jim nebude chtít něco zkoušet, do něčeho nového jít... Smozřejmě jsou i
lidi, kteří začnou žít, když děti už nepotřebují tolik péče, znám takové,
ale obávám se, že je jich menšina, takže "výtěžnost" by asi byla dost malá
:-(.

> 4. Orientovat se na lidi s obdobnymi zajmy? ( line, country apod... )
> to je otazka. Je mozne ze casem by takova konvence mohla vypadat i tak
> ze jeden sal SD, jeden RD a dva country a line. Budeme ochotni to
> akceptovat? Muze se stat ze pokud ne, ze za chvili zadna konvence nebude
> :-(. I proto se mi tolik libila letosni konvence...krome grand marshe
> sice v sale tak do 3 ctverylek...aspon co jsem videl ja ale na line,
> uvodu do SD ci country apod...tech lidicek bylo snad pres 100!!!

To považuju za dobrou cestu. Nakonec člověk může dělat těch stylů víc,
nemusíme si konkurovat...

> 5. Orientovat se na deti? Zajimava myslenka, nicmene je otazkou, o co se
> budou zajimat v takovych 15 a vic, kdy by jiz mohli jezdit na akce...

Myslím, že mnozí z nich se budou v 15-ti zajímat o to, o co se zajímali
předtím. Někteří možná na čas vypadnou, než se vzpamatujou a přestanou
blbnout. Jiní třeba opravdu skončí, ale řekla bych, že každé dítě něbo
každej dospívající, kterej dělá něco smysluplnýho a aktivního, se hodí a
vyplatí. Třeba se pak vrátí až po těch letech, kdy vychovají vlastní děti...

V zásadě si ale myslím, že není nutné orientovat se na nějakou určitou
skupinu (i když třeba zrovna u studentů a dětí je to praktické, protože
obejít školy a udělat propagaci je tak ještě nejsnazší způsob, jak oslovit
naráz větší množství celkem perspektivních lidí). Ono totiž na SD je prima i
to, že se setkávají různí lidi, kteří by se jinak jeden k druhému vůbec
nedostali...

Žaba (ZoomB. Brno)