[Square] Neblázněte!!!!

Petr Dusek Petr.Dusek na unob.cz
Pátek Duben 22 06:48:31 CEST 2005

Miloslav Malý wrote:

> Co vlastne muzeme ukazat? Zricene postavy, ktere o nejakem
> tanecnim drzeni tela, nebo tanecnim pohybu nemaji ani potuchy?
> Zricene postavy, ktere pajdaji na jednu nebo obe nohy?
> Na zriceniny, ktere mnohdy ani nejsou schopny chodit do
> rytmu? Nejakeho chlapa, ktery na tanecniky z podia pres mikrofon
> neco hulaka? A proc na ne hulaka, co mu ti tanecnici udelali?

    Me by docela zajimalo, proc si myslis, ze i lidi, kteri soubezne
pusobi v country tanecni skupine (cili podle tebe maji pomerne vysoke
tanecni schopnosti) pri postaveni squaredancingove ctverylky tancovani
odkladaji do kouta a jdou se hroutit.

    A co to na ne hulaka ten z podia, se da snadno vysvetlit, ukazat,
predvest.
    Je mi jasne, ze pred vystoupenim je potreba udelat urcite upravy.
Asi i ty bys akceptoval, ze na vystoupeni je tradicni obleceni nezbytne,
a stejne tak jen hlupak by se trval na tom, ze neni potreba mit tanecni
vyraz.

> Podivali jste se, jak vlastne pri tom tancovani vypadame?
> S touhle "slavou" chcete neco predvadet? Ja myslel, ze chcete
> lidi prilakat, ne zahnat. Samozrejme, ze pekne zatancovany
> SD muze lidi zaujmout, ale kdo z nas ho umi zatancovat tak,
> aby to jako tanec vypadalo? Kdepak, tudy cesta nepovede.

    Milo, ze ty se domnivas, ze vsichni SD tanecnici jsou neschopni,
jeste neznamena, ze tomu tak opravdu je.

> Slabost Square dance spociva v tom, jak vypada - je to
> pochodove cviceni invalidu.

    Nebo taky ne. Myslis, ze na OH v Calgary bylo to Plusko pochodovym
cvicenim invalidu? Zamerne jsem si vybral opacny extrem nez jaky
pouzivas ty.

> Sila Square dance spociva v tom, ze je videt, ze nas to bavi,
> sila spociva i v tom, ze poradame akce hlavne pro zabavu.

    A jak to chces na ten letak napsat? Jak to chces lidem sdelit, kdyz
za nima nevyrazis? Krucinal, Milo, jestli sis toho nevsiml, tak omezeni
se na letakove kampane se ukazalo jako zcela neucinne. Vim jen o velmi
malo lidech, kteri prisli na letak.

> Ja osobne vidim cestu hlavne pres propojeni s tanecnimi country
> skupinami.

    To je moc hezke. Ale muzes mi rict, jak by sis to predstavoval? Uz
vidim country skupinu, jak mezi sebe pousti tu partu pochodujicich
invalidu jen proto, aby si taky mohli urvat kus kolace.
    Dalsi mozna cesta - asi tak stejne realizovatelna - je ukecat
prezidenty CR a SR a Rakouska, aby v ramci oslav rozsireni EU spolu s
predsedou Evropske komise (a vsemi manzelkami, pochopitelne) predvedli
square a zminili se pro Blesk, Stastnyho Jima a dalsi podobne tiskoviny,
jak uzasna zabava to je.

> Jejich prednost spociva v tom, ze umi tancovat, ze
> delaji ruzne soutezni akce, predtanceni na country balech, ze to
> tancuji ve skutecne atraktivne vypadajicich satech, ze tam jsou
> mladi, pohybove nadani lide.

    A prave tito lide se s nadsenim vrhnou na square, ktere je podle
tebe zabavou pochodujicich invalidu. Prinesou tanecni uroven, pokud ji
tedy v ramci povinne pripravy nenechaji doma.

> [...]
> Co jim schazi je to, ze delaji malo akci jen pro zabavu, pro
> zablbnuti si - mezeru maji tedy v tom, co je pro SD naprostou
> samozrejmosti. A prave tohle je dle meho nazoru neco, co bychom
> mohli vyuzit. Tanecni country skupiny neco predvedou, ale jsou
> schopny mezi sebe prijmout jen urcite lidi - v jistem smyslu
> jsou limitovay tim, ze ti nově prichozi musi byt schopni
> tancovat na urovni. Ale zajemci o tancovani, kteri se mezi tyto
> tanecniky nedostanou, nebo nechteji tancovat na takoveto urovni,
> jsou prave ti, pro ktere SD muze byt zajimavou alternativou.

    Square dance - sberna odpadovych surovin country tancu. No, proc ne?
Jestli se to nekomu libi...

> Budu se opakovat - nase sila spociva v tom, ze je videt, ze
> se bavime.

    A napiseme jim to na letak, ktery jim dame precist. Z toho letaku na
ne bude primo strikat nadseni. Jenom... Jak by sis takovy letak
predstavoval?

> tady by k tomu spise mohli napsat neco lide z klubu Cloverleaf
> nebo z Vetrkovic, kteri se jiz vydali jinou cestou a maji
> s tim docela uspech. O tom, ze jejich cesta je uspesna svedci
> nejen prave uplynula Convention, ale treba i Silvestr v Budisove,
> kde Country tance a Line dance prispeli k velkemu oziveni.

    Ono to souvisi i s tim, ze pod pojmem "country tance" si snadno
predstavim neco konkretniho, o tom, co si lze predstavit pod pojmem SD,
se lze jen dohadovat. (Nekteri si mozna vzpomenou na usmevnou historku z
pripravky nejmenovaneho klubu, kam dorazilo par lidi s dotazem "kde ze
teda jako je ten Squatter dance". Ja vim, ze si pod tim dost lidi
predstavi neco jako breakdance; a to uz vubec nemluvim o tom, jake
predstavy muze vyvolat ta zkratka.)

> Tohle cele je na strasne dlouhou debatu. Otazkou je, zda
> o ni mame zajem.

    O DEBATU bych zajem mel. O jeden navrh predkladany do zblbnuti jako
jedina mozna cesta, bez naznaku hlubsiho rozpracovani (o pokusu o
praktickou realizaci ani nemluve) ne. Pardon, ty predkladas jeste jeden
navrh: orientaci na deti. Ale ani u teto cesty jsi se, pokud vim, zatim
neobtezoval oznamit, jake jsi mel vysledky, kdyz jsi to zkusil.

    Ale jeste mi, prosim, vysvetli jedno: proc podle tebe nema smysl
zminit se o SD lidem, kteri o nem nevedi? Udelej ukazky SD, RD a Line, a
nekdo se chyti.
    Na bratislavskych OpenAirech mluvim s lidma, kteri se divaji. A
rikam ti jedno: pokud by Karolina otevrela behem dalsich dvou nebo tri
tydnu pripravku, minimalne ctverylku by v ni mela. Protoze tem lidem se
to libi. Spousta z nich by si to sla vyzkouset, kdyby meli kde. Ale
pokud je pripravka za pul roku, ta chut zmizi.

    Mozna mas pravdu, a ukazalo by se to jako slepa cesta. Jediny efekt
by byl ten, ze bychom si udelali malou snuru po vlastech
ceskoslovenskych a podivali se, v jakych se to mestech tanci nasi
kolegove. Ale i to je k necemu dobre, ne?
    Nicmene obavam se, ze rozhozeni letaku a kecy o tom, ze by se to
melo udelat jinak, uz svuj potencial nazorne predvedly a je cas na zmenu.

      Heart