[Square] Predvadecky SD? Jak kdy, jak kde, jak ...

Otakar Kverka o.kverka na iol.cz
Středa Květen 3 22:28:44 CEST 2006

Ahoj,

jsem jen pasívním účastníkem vašich diskusí, ale tentokrát jsem se
pobavil. Je dobré vědět, že square je zábava opravdu prapodivná, a pro
pozorovatele zvenčí jen těžko pochopitelná. S tancem to nemá nic
společného, square se totiž vždy(!) účastní "rušič taneční pohody",
krerému squareři říkají caller nebo tak nějak. Rozumný tanečník se těší
na opakování figur, protože podruhé, potřetí atd. si je zatancuje lépe,
v lepším souladu s partnerem atd.
Squerař se ovšem těší na to, až jeho taneční pohoda bude narušena
nějakým šíleným "nápadem" callera, raduje se z nastalého zmatku,
pomrkává na callera jak ho pěkně zmátl, caller je také potěšen tím, jak
všem zavařil.

Někdo se raduje z harmonie (třeba country tanečníci), někdo se raduje z
narušování harmonie (squeraři). Při vší úctě, radovat se z narušování
harmonie u zábavy, která je na harmonii založená  - mě to připadá
zcestné a dekadentní. Chápu, že někoho to může bavit, ale je dobré znát
svoje limity.

Takže nějaké poukazování na to, že country tanečníci jsou méněcenní,
protože nosí liščí ohon za kloboukem nebo si zapoměli vyměnit triko - to
je opravdu dost legrační...

S přátelským pozdravem,
Ota