[Square] Ma Zoom smysl? was: Re: student party

Milan Vancura milan na ucw.cz
Úterý Říjen 31 11:06:01 CET 2006

> Samozrejme ze ZOOM ma smysl, treba z duvodu, ktere tady uvedl Mila. Staci,
> Martine, kdyz mi kiksnul computer a nemel jsem cas ho spravovat a penize na
> novy, a byl jsem 6 tydnu bez Internetu. To jsem si rad ten ZOOM precetl. A
> koneckoncu opravdu ne kazdy ma Internet. Takze i vyber nekteryh prispevku z
> konference by se hodil zverejnit - treba to, co pise Milan Vancura je dost
> nadcasove a je vecna skoda, ze to zapadne v archivu konference. Tistene slovo
> je porad jeste to, co pretrvava.

Ahoj,

predne diky za pekne hodnoceni mych obcasnych spisovacich pokusu :-)
Zkusim dalsi na tema Konference versus casopis:

Jelikoz konference je pristupna 24 hodin denne a 365 dni v tydnu, tak to pro
cloveka disponujiciho pripojenim k Internetu vypada, ze je to jasna volba pro
sepsani cehokoliv. Rovnou predem napisu vlastni opakovanou zkusenost:

Neni to pravda.

Za prve neni tak jednoduche mit pripojeni k Internetu. staci si to projit sam
pro sebe (mam signal Wi-Fi? mam kabelovku s nabidkou Internetu? mam linku
umejici ADSL? atd.) Ja napr. zjistil, ze tim, ze bydlim v prizemi panelaku
jinak obydleneho vesmes duchodci, mam moznosti omezene jak na malem meste - tj.
jsem rad za to, ze alespon jednu moznost mam. Nemam na vyber.

Zadruhe je silene neco v archivu konference najit. Obzvlast pres ta ruzna
webova rozhrani a s pomalou linkou. V tom obrovskem mnostvi prispevku jen velmi
slabe delenych podle vlaken diskuse najit tu pozadovanou informaci, i kdyz vim,
ze tam je, je silene.

Zatreti vetsina lidi dlouhe prispevky ani nechce, maximalne to mlcky strpi:
konferenci lide ctou bezne v praci. Takrikajic "na pozadi" - neco jak
poslouchani radia :-) Neverili byste, kolik jsem uz dostal dopisu ve stylu
"prosim Te, kdo ma tak dlouhe maily cist?". Ja osobne se domnivam, ze je to
duvod, proc tak casto se lide v konferencich hadaji: na dvojradkovy dopis
"Ahoj<enter>Taky si myslim, ze jses uplne mimo misu<enter>" je cas i v plnem
pracovnim nasazeni :-) Pisu smajlik, ale vlastne to myslim vazne.

Zato casopis si clovek muze vzit do ruky a v te ruce do vlaku nebo autobusu
nebo treba na zachod. A bere si ho proto,ze vi, ze ten cas mit bude a chce si
precist neco delsiho, ma na to klid a i vuli nad tim zapremyslet. Proto vetsi a
ucelenejsi texty maji smysl psat do casopisu. Ano - myslim tim opravdu POUZE DO
CASOPISU - ne do konference a nasledne zkopirovat do casopisu. Protoze po
pruchodu konferenci lide ziskaji pocit, ze clanek uz preci znaji (i kdyz na nej
nemeli cas ani na fyzicke precteni celeho textu, natoz na nejake zamysleni nad
nim) a tudiz ho v casopise cist znovu nebudou. Naopak opacne poradi smysl ma:
mit k uz vydanemu clanku moznost diskuse nebo aspon jednotlive zpetne reakce
(pro lidi bez Internetu napr. moznost napsat nekam normalni dopis s nazorem).

Jeste delsi texty jako napr. popis nejake metody vyuky, daji na cele specialni
cislo casopisu (ne jen clanek). A dlouhodoba velka dila maji smysl v knihach.

Tak a ted mate pocit, ze jste zbytecne cetli tak dlouhy mail, ktery vam nerekl
nic noveho, co byste nevedeli. Navic na konferenci - kam se preci pisou hlavne
ty dvojradkove maily, aby si to clovek stihl precist za behu v praci. Tak co
nas s tim zase Milan otravuje? Jednoduse: protoze tim pripomenutim znamych
faktu dokazuji opak nez spousta lidi na teto konferenci doposud tvrdila. A
jelikoz dochazim k opaku a pritom ze stejnych faktu, tak mam pocit, ze ta fakta
si nekteri neuvedomili a je dobre je pripomenout.

MNE TOTIZ VYSLO, ZE ZOOM MA VELKY SMYSL.

Tak se mejte pekne,

Milan Vancura, Praha