[Square] Convention

Milan Vancura milan na ucw.cz
Pátek Duben 27 17:06:04 CEST 2007

> Samoz?ejm? je to o p?átelství. Pokud se jedná o procvi?ovací akci, nejsem proti
> komukoli pomoci. To ji? ostatn? d?lám 15 let. A nevadí mi to. Ale pokud je akce
> tane?ní, tak si chci zatan?it. A to je ten hlavní rozdíl. A chápu, ?e i ti mén?
> zku?ení si cht?jí zatan?it. Proto tam v?ichni jsme.

Ahoj,

ackoliv uz za beznych okolnosti temer nepisu a v tomto konkretnim pripade se i
bojim, ze se to zvrhne v hadku, pokusim se sepsat sve zkusenosti ze SD.

Pred mnoha lety byli v ceskem SD hlavne studenti (s relativne vetsim mnozstvim
volneho casu a vetsi ochotou se ucit). Postupem doby se - aspon z me zkusenosti
- staly dve zasadni promeny:

1. v urcitou dobu se zacal straslivym zpusobem zvedat pocet arogantnich lidi v
SD. to jsou ti, co nic nedelaji, o nic se nesnazi, vyuku pusti druhym uchem ven
(pokud omylem do prvniho dorazila) a presto se postavi kdykoliv kamkoliv a
jeste ostatni servou, ze v ramci SD pratelstvi maji ostatni povinnost je tahat
a jeste se u toho tvarit stastne a priste zase prijet "se bavit". V jednu dobu
to fakt bylo priserne, byla sance vetsi nez 50%, ze v nahodne sestavene
ctverylce na vetsi ceske akci takoveho nechutne se chovajiciho cloveka potkam.
(ono jich neni treba zas az tolik, kdyz si uvedomite, ze staci jeden hrubian na
zkazeni zabavy dalsim sedmi lidem. To znamena, ze na akci se dvema ctverylkama
a jednim hrubianem ma kazdy dalsi sanci 50%, ze v nahodne sestavene ctverylce
bude s nim.)

2. ze studentu se stali pracujici s radove mensim pridelem volneho casu, a tak
vznikl dalsi tlak. Zatimco driv to clovek az tak neresil a kdyz se nejaky vecer
nepovedl, zapomnel na nej a sel na dalsi, tak ted uz kazdy predem pocita,
jestli se mu vyplati na nejakou akci jet, jestli to bude stat za to cestovani,
hlidani deti, penize atd. A kazdy vi, ze v penezich je vstupne mala polozka
oproti doprave, jidlu atd.

Tak se stalo, ze to, cemu jsme se pred 15 lety smali, ze muze byt jen v USA a
nas se to netyka, se stalo skutkem: neznamych lidi se bojime a stavime predem
domluvene ctverylky a snazime "si to maximalne uzit, kdyz uz tu jsme". Ostatne
Miluska to napsala uz prede mnou.

Kdyz s tim nic nebude nikdo delat, tak za par let budou i v ceskem SD
pocitacove karty jako v Nemecku nebo USA.

Jak z toho ven?

No ja zvolil cestu temer uplneho vymizeni z ceskeho SD, takze asi nejsem vhodny
kandidat na rady :-)) Lepe receno se nedokazu vratit natrvalo, tak moc me
strasi jeste vzpominky na bod (1) vyse. Uz nechci zadny dalsi Karlov a podobne
"spravedlive" akce. (presto, co vsechno za strandu jsem si s nekterymi lidmi na
Karlove uzil, celkove to byl ukazkovy priklad odstavce (1))

Ale osobne verim, ze krokem vpred je poradat male akce s omezenym poctem lidi,
ale z ruznych mist republiky - a tim se vic poznat a postupne bloky zase
odstranit. Kdyz bude skupina lidi, co se znaji, citat tanecniky z ruznych
klubu, tak uz to je samo o sobe dost velka grupa. A kdyz si budou duverovat
tak, ze neko z teto skupiny bude moct privest lidi ze sveho klubu, kterym veri,
ze to taky nebudou kazit a umeji se chovat slusne, tak se postupne duvera zase
obnovi mezi cim dal vic lidma. Ale to je zalezitost na roky a celou tu dobu se
na tom musi aktivne pracovat, ne jenom cekat az ten pocet let uplyne.

Jenze na to je potreba organizovat mensi, avsak celorepublikove a TANECNI akce.
Ne, ze pod pojmem akce je myslena vyuka C2 pod tlakem.
To je muj nazor.

Treba vymyslite jeste neco lepsiho nez ja...

Milan Vancura