[Square] Convention

Bedřich vondrakp na sendme.cz
Středa Květen 2 18:24:53 CEST 2007

  :-)     (Tak jsem si představil ty svalovce, jak na pokyn callera
vytahují nebohé taneční zoufalce ze čtverylek a pokládají je do koutů
koleny na hrách..) Ale vážně. Problém to je a je dlouhodobý. Bude asi
řešitelný, ale asi jedině za podmínek, že s tím bude vůle něco dělat. Ze
strany callerů třeba vyhlášením před tipem, že ti, kdo nebudou stačit a
budou bourat, musí počítat s taktním doporučením účasti na nižších
levelech. Ze strany tanečníků odbouráním obavy upozornit někoho na to,
že na daný level nemá. Ze strany pořadatelů podporou obého. Celkově pak
pro všechny přijetím názoru, že doporučit někomu nižší level není
neetické a nemorální, ale potřebné. A hlavně by se měla tato
problematika probírat na klubech klubovými callery, aby tanečníci už od
začátků věděli, co je etické a co ne. Dnes se nám ta etika scvrkla
bohužel jen na obíhání čtverylky při průchodu tanečníka přes - žalostně
málo. Osobně bych bral jako velkou ostudu, když někdo nechce do
čtverylky nikoho s badgem jistého klubu nebo jistých klubů.
Dole se píše o osvědčení. Připadá mi, že objevujeme objevené. Kdysi
existoval institut graduace, který byl založen na tom, že graduovaný
tanečník zvládá určitý level a na vyšší by si v běžném případě neměl
stoupnout. Za toto všechno se zaručoval caller, který graduaci prováděl.
V současnosti je graduace brána spíše jako odměna za účast nebo
prestižní záležitost a běda, kdyby ji někdo nedostal, mohl by přeci
odejít a přestat tancovat!! Vypadá to, že tento přístup od původního
významu taky trochu uhnul. Nabízí se otázka: co je lepší, eliminovat
notorické bourače ze čtverylek s doporučením, že jejich místo může být
na nižším levelu a riskovat, že se urazí, nebo odrazovat celkem slušné
tanečníky od návštěvy akcí, protože nechtějí podstupovat riziko nákladů,
času a zklamání, když dorazí na akci a setkají se buď s bourači nebo s
uzavřenou "elitou" sedící na židličkách?

Bedřich