[Square] Uzavrene ctverylky

Otakar Kverka o.kverka na iol.cz
Čtvrtek Květen 3 21:44:20 CEST 2007

Je docela poučné číst tuhle diskusi - square se vydal směrem od kvalitní
ověřené tradice, a postupně se zbavuje řady dobrých věcí - nejdřív
setřásl kvalitní muziku, a teď se zřejmě zbavuje úctyhodné americké
tradice respektu k "cizím" příchozím. "Pravý" Američan přistupuje k
neznámému člověku s velkým respektem, otevřeností a přátelstvím, každému
dá šanci a hodnotí až posléze. Zažil jsem takových Američanů několik, a
vždycky to byla skvělá zkušenost. Uzavřené "elitní" čtverylky jdou proti
této tradici - součástí původní tradice je střídání partnerů při tanci,
aby se všichni poznali, všichni jsou si rovni. Uzavřené čtverylky - to
je to pravé české "dobrý je ten, se kterým se znám 50 let, koho neznám,
to je potenciální nepřítel".

Mě osobně tancování se začátečníky baví, je to velmi zábavné. A taky je
něco naučím, a z toho mám dobrý pocit. Uzavřené čtverylky jsou velmi
egoistické, podle mě je to dokonce velmi nezdvořilé.

Square v sobě nemá náhodné promísení partnerů obvyklé v americké
tradici? To je škoda, s náhodným partnerem se člověk hodně naučí.

Ota Kverka